ثبت شعبه شرکتهای خارجی

 به طور کلی اگر شرکتهای خارجی با یک یا دو شعبه در کشور مشغول به کار باشند، لازم است تا اقدامات مورد نیاز به منظور ثبت شعبه شرکت خارجی را انجام دهند. اما نکته ای که شعب شرکت های خارجی باید قبل از تاسیس و اخذ نمایندگی شرکت خو در ایران به آن توجه داشته باشند، مجاز بودن کسب نمایندگی از ایران است. بر طبق قانون کشور فقط شرکتهایی می توانند در کشور ایران نمایندگی بگیرند و شرکتشان را ثبت کنند که اجازه ثبت شرکت های ایرانی در کشور آنها وجود داشته باشد.

به زبان ساده تر در صورتی که کشوری که می خواهد شعبه ایرانی شرکت ش را در ایران باز کند باید، اجازه اخذ نمایندگی به شرکت های ایرانی را در کشور خود بدهد، در مقابل ایران هم به شرکت خارجی اجازه ثبت خواهد داد.

چگونه یک شعبه شرکت غیر تجاری خارجی را ثبت کنیم؟

 

با توجه به قانون، تمام کلیات در نظر گرفته شده برای ثبت شعبه شرکت غیر تجاری خارجی با قوانین مربوط به ثبت شرکت های ایرانی تفاوت های زیادی وجود ندارد. هرچند که برای پیش رفتن روند قانونی ثبت این دو نوع شرکت تفاوت های کمی به چشم می خورد، اما از قوانین کلی یکسانی برخوردار هستند.

در صورتی که شرکتهای غیر تجاری خارجی تصمیم گرفته باشند خدمات مختلف و متنوع خود را در ایران عرضه  کنند و به مردم برسانند، باید از قوانین ایران تبعیت کنند، تا بتوانند نسبت به ثبت شعبه شرکت غیر تجاری خارجی موفق فعالیت کنند.

اگر میخواهید در ادامه با روند ثبت شعبه شرکت غیر تجاری خارجی در ایران آشنا شوید، با ما همراه باشید و مطلب را کامل و تا انتها، با دقت و با حوصله مطالعه کنید. در ادامه به انواع مدارک خواسته شده، ویژگی های شرکت ها و… می پردازیم.

مراحل ثبت شعبه شرکت خارجی چگونه است؟

افرادی که می خواهند ثبت اصلی شرکت خارجی را با ثبت شعبه شرکت خارجی همراه کنند، باید در اولین قدم به منظور انتخاب مکان استقرار و فعالیت شعبه، مدیر شعبه و یا شخصی که دارای حق امضا باشد و ترجیحا دسته چک داشته باشد، اقدام کنند.

در صورت به درستی طی شدن مراحل قانونی و نبود هیچ گونه موانع مجوز برای ثبت شرکت خارجی داده می شود، که در ادامه آن می توان مراحل ثبت شعبه شرکت خارجی را نیز فراهم آورد.

برای این کار باید تقاضانامه مکتوب ثبت شعبه شرکت خارجی با اختیار نامه مدیر شعبه مکتوب شود و در آخر به اداره ثبت شرکتهای خارجی در ایران داده شود تا دیگر مراحل را طی کند. در آخر کار یک آگهی با مضمون تاسیس شعبه در یکی از روزنامه های محلی چاپ خواهد شد.

شرایط و ضوابط لازم برای ثبت شعبه شرکتهای خارجی چیست؟

برای اینکه بتوانیم شعبه شرکت های خارجی را در داخل کشور ایران به ثبت برسانیم، باید به موارد و نکاتی توجه کنیم که در ادامه مطلب به صورت کاملا خلاصه و دقیق برای شما توسط گروه تخصصی شرکت ماهان ذکر شده است.

ثبت شرکت

ثبت شرکت و بررسی مزایا

افراد حقیقی یا حقوقی که از شرایط لازم برای ثبت شعبه شرکت خارجی برخوردار هستند باید به موضوع افزایش صادرات غیر نفتی و معدنی توجه بسیار ویژه ای داشته باشند.

افراد واجد شرایط باید در معاملاتی که در آن ایرانیان و شرکت های خارجی به عنوان دو طرف قرارداد هستند، عملیات اجرایی کار را بر عهده بگیرند.

افراد متقاضی باید بستری هموار و صحیح را برای سرمایه گذاری های شرکت های خارجی در داخل کشور فراهم کنند، تا آنها بتوانند به راحتی پروژه های کاری خود را انجام دهند.

شعبه شرکت خارجی باید این وظیفه را داشته باشد، پس از عرضه و فروش خدمات یا کالا به مشتریانش، خدمات پس از فروش را به آنها نیز ارائه دهد.

همچنین مورد دیگری که وجود دارد این است که، شعبه شرکت های خارجی باید با شرکت های فنی و مهندسی ایرانی در تعامل و ارتباط باشند و زمینه سازی مناسب برای اجرای عملکردهای جدید در کشور سوم برای کار را فراهم کنند.

برای ثبت شعبه شرکت خارجی باید در حوزه فنی و مهندسی در ایران فعالیت پررنگ و ویژه ای داشته باشید و به پیشرفت و انتقال علم و دانش به سایرین کمک کرد.

برخی از فعالیت ها و عملکردهای شرکت های خارجی باید پس از اخذ مجوز از دستگاه های دولتی صورت پذیرد، یعنی آنها بعد از گرفتن مجوز حق فعالیت دارند. حمل و نقل، بیمه، بازاریابی کالا، بازرسی کالا و… از جمله این فعالیت ها به شمار می روند، که پس از اخذ مجوز باید به کار و فعالیت در آنها پرداخته شود.

هر شعبه شرکت خارجی که قصد فعالیت و کارکرد در کشور ایران را داشته باشد، به عنوان یک واحد وابسته، وابسته به فعالیت و تابعه شرکت اصلی که در خود کشور باشد شناخته می شود. لذا شرکت اصلی به عنوان مسئول تام الاختیار شعبه شرکت خارجی در ایران در نظر گرفته می شود، همچنین تمامی مسئولیت های شعب را نیز بر عهده می گیرد. در مجموعه شرکت ماهان به طور کلی به این مساله پرداخته شده است.

سخن آخر

در هنگام ثبت شعبه شرکتهای خارجی باید به موضوعاتی همچون تخلف نکردن در قوانین توجه بسیار زیادی داشته باشید. هرگونه تخلف در قوانین موجود اولیه برای اخذ نمایندگی و شروع به کار شرکت موجب بسته شدن شرکت شما می شود.

همچنین شما باید سرمایه و بودجه اولیه برای ثبت شعبه شرکتهای خارجی را داشته باشید وگرنه کار شما نیمه کاره می ماند و هزینه پرداختی شما نیز به راحتی سوخت می شود. رعایت قوانین لازم و مهم در طی فعالیت شرکت موجب بالارفتن سطح شرکت شما در کشور میهمان شده و تقریبا تمامی هزینه های سوخت شده شما با کار در آن شرکت به دست می آیند، این مورد میزان مهم بودن رعایت قوانین در ثبت شعبه شرکتهای خارجی را به نمایش می گذارد.

کروه تخصصی شرکت ثبت هوما تمام تلاش خود را انجام میدهد تا شما بصورت کاملا قانونی شرکت خود را به ثبت برسانید

سوالات متداول

۱-آیا قوانین مربوط به ثبت شرکت برای تمامی شرکتها یکسان است؟

خیر! همانطور که می دانید در کشور انواع مختلفی از شرکت های، بازرگانی، ساختمانی، تولیدی، اینترنتی، شعب خارجی و … وجود دارد که به جز کلیات قانون، دیگر موارد قانونی آنها باهم متفاوت است.

۲-سرمایه مورد نیاز برای ثبت شعبه شرکت خارجی چقدر است؟

 سرمایه مشخصی وجود ندارد و هر اندازه شرکت شما بزرگ تر و دارای پرسنل بیشتری باشد به طبع سرمایه زیادتری برای شروع به کار نیاز دارید.

۳-آیا می شود بدون تحت نظارت بودن شرکت اصلی، شعبه شرکت را را اندازی کرد؟

 خیر اصلا! همانگونه که گفته شد برای راه اندازی شعبه شرکت باید حتما تحت نظر شرکتی اصلی در آن کشور باشد که اگر کجود نداشت باید ابتدا شرکت اصلی راه اندازی شود.