راهنمای کامل نحوه تاسیس شرکت سهامی خاص

انواع ثبت شرکت سهامی خاص، هزینه و مدت زمان ثبت شرکت، مسئولیت شرکا و مدیران

 

مشاوره خدمات ثبت تخصصی و بین المللی

برای اطلاع از آخرین تغییرات ثبت شرکت، برند، کارت بازرگانی داخل و خارج ایران با ما در تماس باشید.

 ویژگی های ثبت شرکت سھامی خاص چیست؟

 شرکت سهامی خاص (Privately held company) گونه‌ای شرکت سهامی است که سهام آن قابل  معامله در بورس اوراق بهادار نیست اما توسط مردم به راحتی قابل دادوستد است. هنگام تشکیل این گونه  شرکت باید همه سرمایه آن در هنگام تأسیس توسط بنیان گذاران تأمین و بخشی از سرمایه در بانک قرار داده شده باشد.

در شرکت‌های سهامی خاص، همانند شرکت با مسئولیت محدود و برعکس شرکت تضامنی، مسئولیت هر یک از سهامداران در مورد بدهی‌های شرکت محدود به مبلغ دارایی در شرکت است و در صورت عدم کفایت مجبور نیستند اموال شخصی خود را در این راه به کار برد.

به شرکت هایی، شرکت سهامی خاص گفته می شود که تمام سرمایه آن شرکت منحصرا به وسیله موسسین آن شرکت تامین شده باشد. تشکیل شرکت های اینچنین با تشریفات طولانی همراه است به همین خاطر است که اغلب افرادی که تصمیم به تاسیس شرکت دارند نمی دانند که هدف از ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ و چرا باید چنین شرکتی را ثبت کرد؟!

در چنین شرکت هایی مجمع عمومی وجود ندارد و تعدا شرکای آن کمتر از شرکت های سهامی عام می باشند.

در شرکت های سهامی خاص صدور اعلامیه پذیره نویسی وجود ندارد و در بدو امر 35 % از سرمایه باید در حساب مخصوصی سپرده گذاری شود.

  مهمترین مراحل ثبت شرکت سهامی خاص:

یکی از مهم ترین مراحلی که باید برای ثبت شرکت طی شود این است که با توجه به هدفی که شرکت دنبال می کند چه نوع شرکتی را انتخاب کنیم تا بتوانیم فعالیت خود را انجام داده و در عین حال به بهترین نتیجه برسیم. در این جا فرض بر این است که شرکت مورد نظر، شرکت سهامی خاص می باشد و حالا به ترتیب بقیه ی مراحل را توضیح می دهیم:

  1.  اولین مرحله تهیه ی مدارک لازم و آماده کردن آن ها برای تحویل به اداره ی ثبت شرکت ها می باشد.
  2.  دومین مرحله پس از تهیه ی این مدارک این است که به سامانه ی اینترنتی ثبت شرکت ها مراجعه کرده و در آن جا تمامی اطلاعاتی که لازم است را اعم از نام شرکت، محور فعالیت شرکت، سرمایه ی اولیه، اسامی سهامداران و میزان سهم هر کدام، سمت آن ها در شرکت و… پر کنید. چند نکته در خصوص انتخاب نام شرکت بسیار مهم است که اشاره به این نکات خالی از لطف نمی باشد. اول اینکه شما باید پنج نام برای شرکت خود ثبت کنید. اولا تکراری نباشند و بتواند تا حدودی معرف شرکت باشد. دلیل اینکه پنج اسم باید انتخاب کنید این است که در صورت تأیید نشدن یکی از آن ها اسامی دیگری برای بررسی وجود داشته باشد. اسم انتخابی باید معنا دار و خلاف شئونات اسلامی نباشد. از کلمه های انگلیسی نمی توانید استفاده کنید.

 مراحل پس از تایید شدن اطلاعات

  1. پس از اینکه اطلاعات لازم را وارد کردید و در صورت تأیید شدن نام شرکت مرحله ی بعد ارسال تمام مدارک به اداره ی ثبت شرکت ها می باشد.
  2. پس از آن که مدارک با پست سفارشی به اداره ی ثبت شرکت ها ارسال گردید یک شماره ی مرسوله به شما تعلق می گیرد که باید در سامانه ی ثبت شرکت ها آن را وارد نمایید.
  3. در صورتی که هیچ مشکل و نقصی در کار نباشد یک پیش نویس آگهی ثبت برای شما صادر می شود. که شما می توانید با در دست داشتن اصل شناسنامه و کارت ملی برای دریافت مدارک ثبتی و امضاهای لازم به دفتر ثبت شرکت ها مراجعه کند.
  4.  بعد از آن لازم است ک آگهی ثبت شرکت خود را در روزنامه های کثیر الانتشار به اطلاع برسانید.
  5.  در نهایت پس از ثبت آگهی شرکت در روزنامه شما می توانید فعالیت خود را تحت عنوان یک شرکت سهامی خاص آغاز کنید.

 

چه مدارک مالی و مالیاتی برای ثبت شرکت سهامی خاص مورد نیاز است؟

 تعیین سمت های مدیریتی شرکت به اضافه ی بازرسان شرکت و همچنین قبول کردن این سمت ها توسط این افراد و تهیه ی کپی کارت ملی و شناسنامه ی آن ها.

  • تهیه ی رسید بانکی مبنی بر پرداخت ۳۵ درصد از سرمایه ی شرکت.
  • تهیه ی دو نسخه از اساسنامه ی شرکت که توسط سهامداران امضا شده است.
  • تهیه ی دو نسخه از اظهارنامه ی شرکت مبنی بر اینکه تمام هزینه های لازم برای تأسیس شرکت چه به صورت نقدی و چه به صورت غیر نقدی دریافت شده است. و این اظهار نامه نیز به امضای سهام داران شرکت در آمده باشد.
  • تهیه و تنظیم صورت جلسه ی مجمع عمومی شرکت در دو نسخه
  • اگر سهامداران شرکت اشخاص حقیقی نباشند باید کپی روزنامه ی رسمی شخص حقوقی به همراه معرفی نامه ی نماینده و کپی کارت ملی و شناسنامه ی این شخص حقوقی ارائه گردد.
  • اگر یک سهامدار در شرکت وجود دارد که تابعیت ایرانی ندارد و خارجی می باشد باید کپی پاسپورت این شخص تهیه گردد در صورتی که این شخص حقوقی باشد باید گواهی ثبت شرکت به همراه اصل و ترجمه ی وکالت نامه تهیه شود.
  • همچنین باید اقرار نامه ای توسط سهامداران شرکت تهیه شود که در آن شایستگی آن ها برای حضور در این جمع بیان شده باشد. و اینکه هیچ ممانعت قانونی برای آن ها وجود ندارد. اقرار نامه ای هم باید برای بازرسان شرکت تهیه شود. که در آن نشان دهد هیچ نسبت فامیلی درجه یکی با سهام داران شرکت ندارند.
  • تهیه ی فتوکپی و یا اصل وکالت نامه.
  • پرداخت یک فیش به مبلغ ۴۰ هزار ریال به عنوان هزینه ی شرکت.

 قبل از تاسیس شرکت سهامی خاص چه مدارکی نیاز است؟

برای ثبت شرکت شما، فقط شناسنامه و کارت ملی اعضا نیاز دارید.شما باید مدارک را برای سامانه ثبت شرکتها ارسال کنید.پس از آنکه اطلاعات شما تایید شد. مشخصات شرکت، نوع شرکت سهامداران و میزان سهم هر شخص تنظیم می شود. و برای تایید مجدد ارسال می شود. پس از پیگیریهای لازم و رفع نقص های پرونده شما اجازه دریافت ثبت دارید، و به روزنامه رسمی صادر میشود. این کار به 4 تا 5 روز کار لازم دارد. تا بتوانیم چاپ آگهی اداره ثبت شرکت بگیریم.اگر بخواهیم چاپ آگهی را بگیریم، ممکن است یک هفته طول بکشد.شرکت امری تخصصی است. در نتیجه نیاز به استفاده از تجربیات و کارشناسان متخصص می تواند، به شما کمک بیشتری  کند تا هر چه زودتر، و راحت تر شرکتی با توجه به نیازهایتان ثبت کنید.

 

هزینه‌های ثبت اولیه شرکت سهامی خاص چقدر است و چه مواردی در این هزینه‌ها جزء می‌شود؟

قبل از ثبت شرکت بهتر است که با هزینه هایی که در مسیر ثبت شرکت باید متحمل شوید، آشنایی داشته باشید.

  • یکی از هزینه هایی شاید بتوان آن را تحت عنوان یک هزینه ی ثابت در نظر گرفت هزینه ثبت شرکت می باشد. که از طرف اداره ی ثبت شرکت ها از شما گرفته می شود.
  • آگهی که در روزنامه ثبت می کنید برای شما هزینه دارد.
  • ارسال مدارک برای اداره ی ثبت شرکت ها نیز یکی از هزینه ها خواهد بود.
  • هزینه های جانبی دیگر مثل هزینه های رفت و آمد نیز وجود دارند. و توجه به زمانی که برای ثبت شرکت صرف می کنید این هزینه ها متغیر می باشد.
  • از دیگر هزینه هایی که برای ثبت شرکت سهامی خاص لازم است هزینه برای تنظیم اساسنامه و اظهارنامه، حق الوکاله، حق الدرج، حق الثبت و… اشاره کرد.
  • البته هزینه هایی هم هستند که اختیاری می باشند مثل تهیه ی مهر اختصاصی برای شرکت و پلمب دفاتر.
ثبت-شرکت-سهامی-خاص

چه تفاوت‌های اساسی بین ثبت شرکت سهامی خاص و سهامی عام وجود دارد؟

  • از مهم ترین تفاوت هایی که بین این دو شرکت وجود دارد این است که در شرکت سهامی عام قسمتی از سرمایه ی شرکت از طریق فروش سهام به عموم مردم تأمین می شود. اما در شرکت های سهامی خاص، کل سهام در اختیار تعداد محدود و مؤسسان شرکت می باشد.
  • حداقل میزان سرمایه ی لازم برای تأسیس شرکت سهامی عام ۵ میلیون ریال. و برای شرکت سهام خاص ۱ میلیون ریال می باشد.
  • حداقل تعداد شریک های لازم برای شرکت سهامی عام ۵ نفر و در شرکت سهامی خاص ۳ نفر می باشد. برخلاف شرکت های سهامی عام، شرکت های سهامی خاص نمی توانند سهام خود را از طریق اوراق بهادار در بورس و یا بانک ها به فروش برسانند.
  •  در شرکت های سهامی خاص، نقل و انتقال سهام با اجازه ی سهام داران ممکن است. اما در شرکت های سهامی عام حتی با اجازه ی مجمع عمومی شرکت هم این کار امکان پذیر نیست.

اصلی ترین تفاوت های سهامی خاص با عام

نکته:
  • شرکت های سهامی خاص مانند شرکت های سهامی عام اجازه ی توزیع اوراق قرضه را ندارد.
  • در انتخاب نام شرکت و برگه و اوراق شرکت سهامی عام، ذکر عبارت سهامی عام الزامی است. و در شرکت سهامی خاص، عبارت سهامی خاص باید ذکر شود.
  •  در تأسیس شرکت های سهامی لازم است که حتما ۳۵ درصد از سرمایه ی شرکت در یک حساب بانکی به نام شرکت سپرده گذاری شود. که در شرکت سهامی خاص این تمام مقدار توسط مؤسسان آن تأمین می شود. اما در شرکت سهامی عام تنها ۲۰ درصد آن توسط مالکان شرکت پرداخت می شود. و باقی مانده ی آن توسط عموم مردم تأمین می شود.

ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

اولین قدم تجاری سازی ایده ، توانایی ، سرمایه و تخصص های مختلف ثبت شرکت سهامی خاص می باشدیکی از مهمترین ویژگی های مسئولیت محدود، حوزه فعالیت است.در نام  شرکت حتماً باید محدودیت قید شود.غیر این صورت آن شرکت تضامنی به شمار می آید.یکی از موضوع های مهم دیگر تعیین نام شرکت خواهد بود.

در شرکتهای مسئولیت محدود نباید نام هیچ کدام از شریکها آورده شود. شرکت راهی برای حوزه کسب و، کار است. با ثبت شرکت میتوانید، اعتماد مشتریان همکاران را به خودتان جذب کنید. با این کار میتوانید با،شرکت های بزرگ هم قرارداد ببندید.

مالیات در این کار، بسیار عادی است.

پس نگران مالیات نباشید.شما باید بخشی از سود، خود را برای ان کنار بگذارید.

زیرا این کار بسیار مهم الزامیست.قانونگذار در مورد ثبت شرکت با مسئولیت محدود  تنظیم میشود.ما در ادامه به قوانین و اصول اساسنامه اشاره خواهیم کرد. این شرکت با پذیرش شریک جدید قابل افزایش یا برداشت سرمایه قابل کاهش است در این صورت تعیین حداقلی سرمایه شرکت الزامی است.میزان سرمایه نباید از یک دهم سرمایه اولیه باشد اما اگر بیشتر باشد. اگر تمام نکات لازم، در شرکت  آورده شده باشد تنظیم اساسنامه ضروری نخواهد بود.علامت تجاری نشانی آن است که قادر است کالاهای تولیدی شما را از سایر کالاها متمایز نمایید.

ثبت شرکت از هر نوعی که باشد سخت و زمانبر است.ثبت شرکت ایجاد یک قرارداد تجاری است،بین چند تا از افراد اتفاق می‌افتد،تا به طور مشخصی می توانند فعالیت کنند.طبق قانون تجارت ثبت شرکت تجاری لازم و ضروری است.

اگر از قانون پیروی نکنند،می‌توانند آن شرکت را ببندند.ثبت شرکت آثار و نتایج مهمی برای شما دارد.

مشاوره خدمات ثبت تخصصی و بین المللی

برای اطلاع از آخرین تغییرات ثبت شرکت، برند، کارت بازرگانی داخل و خارج ایران با ما در تماس باشید.

انواع شرکت های سهامی خاص در ایران

  • شرکت مسئولیت محدود، به شرکتی گفته میشود که بین دو نفر با هدف تجاری، بوجود می آید. در مسئولیت محدود سرمایه، یکی از شرکا به سهام تبدیل نمی شود. او باید با سرمایه خود به تعهدات و قروض شرکت رسیدگی کند.
  • شرکت سهامی خاص در این شرکت سرمایه تبدیل، به سهام می شود.و مسئولیت هر فرد ،بستگی به سرمایه خود دارد.برای تاسیس شرکت سهامی خاص، نیاز به سه، سهامدار و دو بازرس ضروری است.
  • موسسه غیر تجاری، اگر در این موسسه شرکا بخواهند برای فعالیت غیر تجاری شان مانند فعالیت های خدماتی، مشاوره‌ای ثبت کنند، باید عنوان موسسه را برگزینند ‌. که این موسسات به دو گروه خدماتی و خیریه تقسیم می شوند.
  • شرکت سهامی عام شرکتی است، که قسمتی از سرمایه برای، فروش سهام به مردم تامین می شود. اگر شرکت سهامی عام، به طور قانونی و رسمی ثبت شود. خرید و فروش آن در بورس خواهد بود

با ما در تماس باشید

02187700108

نکاتی در مورد ثبت شرکت سھامی خاص

در متن قبلی به این موضوع اشاره کردیم که برای ثبت شرکت سهامی خاص حداقل به سه نفر عضو نیاز می باشد و این شرکت از جمله شرکت هایی است که متقاضیان زیادی برای ثبت در ایران دارد. سهامی که این شرکت ها دارند در فرابورس عرضه می شود و توسط مردم معامله می شوند. در واقع درباره این مسئله که ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ باید بگوییم که، این شرکت ها به تعداد سهام هایی تعیین شده  مشخص تقسیم بندی می شوند که هر یک از سهامدارن آن باید با توجه به میزان سهامی که در شرکت دارند مسئولیت کارها را برعهده بگیرند.

سهامدارن شرکت های سهامی خاص با توجه به میزان سهام خود به شرکت وابسته می باشند نه بیشتر از آن. ثبت این شرکت  مزیت های خاص خود را دارد و باید برای این کار مراحل مشخص شده ای را پشت سر بگذارید. نحوه ثبت شرکت سهامی خاص به شرح زیر می باشد.

  1. اعتبار هیات مدیره شرکت سهامی خاص ۲ سال خورشیدی و بازرسین ۱ سال مالیاتی می باشد و پس از انقضاء باید تمدید و یا تعویض شوند.
  2. در شرکت های سهامی خاص برای اخذ تسهیلات بانکی و وام میتوانند از حداقل 5 الی 10 برابر میزان سرمایه شرکت وام و یا تسهیلات مورد نظر شرکت را اخذ نمود.

 

  • شناسنامه و کارت ملی کلیه افراد هیئت مدیره و سهامداران و بازرسین و موسسین
  • آدرس و کد پستی شرکت
  • سرمایه و لیست اعضا و لیست سهامداران و سمت ها
  • و موضوع فعالیت شرکت نیاز می باشد.
  • به علاوه بازرسان نباید با مدیران شرکت رابطه ی فامیلی داشته باشند.

مزایای شرکت سهامی خاص

ثبت هر یک از شرکت های سهامی خاص، سهامی عام، بازرگانی و… مزیت های خاص خود را دارا می باشند که بد نیست قبل از هر اقدامی برای ثبت آن ها کمی درباره این مزیت ها بدانید. درباره ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟ باید بدانید که اعتبار این شرکت ها برای شرکت کردن در مزایدات نسبت به شرکت با مسئولیت محدود بیشتر می باشد. در شرکت های با مسئولیت محدود امکان انتخاب مدیران از خارج از کشور وجود دارد این در صورتی است که امکان انتخاب مدیر خارج از کشور برای شرکت سهامی خاص غیرممکن می باشد و حتما باید انتخاب مدیران از بین سهامداران شرکت صورت گیرد.

شاید به همین خاطر است که سهامدارن برای پیشرفت در رشد، همیشه فعالیت های بیشتری را انجام می دهند. از طرفی هم در این شرکت ها باید نام شرکت در اداره ثبت شرکت ها درج شود. شرکت های سهامی خاص باید مطابق با قانون تجارت کشور فعالیت داشته باشند.

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص چیست؟

برای اینکه بتوانید به درستی روند ثبت شرکت سهامی خاص خود را انجام دهید باید هفت مرحله زیر را طی کنید.

  1. عقد قرار داد
  2. تکمیل مدارک
  3. تایید نام
  4. امضای اوراق
  5. تشکیل پرونده
  6. کارشناسی
  7. تحویل اسناد شرکت
عقد قرار داد

اولین مرحله از مراحل ثبت شرکت سهامی چیست؟ مرحله عقد قرارداد می باشد که این کار را می توانید هم به صورت تلفنی و هم به صورت حضوری و آنلاین انجام دهید.

تکمیل مدارک

در مرحله دوم برای ثبت شرکت سهامی خاص، کاری که باید انجام دهید این است که مدارک مورد نیاز را تکمیل کنید. دقت داشته باشید هر چه مدارک سریع تر در اختیار کارشناس مربوط قرار گیرد طبیعتا روند کار سریع تر پیش خواهد رفت و شرکت شما در زمان کمتر و کوتاهتری به ثبت خواهد رسید.

تایید نام

در مرحله تایید نام شما می بایست نام هایی را که برای شرکت خود در نظر دارید به اداره مربوطه برسانید و در این مرحله پس از بررسی های لازمه نام انتخابی تایید یا رد خواهد شد. شرایطی که باید برای انتخاب نام شرکت سهامی خاص به آن توجه داشته باشید به شرح زیر می باشند.

  • نام انتخابی حتما باید فارسی باشد.
  • این نام نباید تکراری باشد یعنی سابقه ثبت نداشته باشد.
  • دارای معنا و مفهوم باشد
  • با فرهنگ اسلامی مطابقت داشته باشد
امضای اوراق

در مرحله چهارم بعد از اینکه سه مرحله قبلی را با موفقیت پشت سر گذاشتید، تقاضانامه و وکالت نامه توسط کارفرما تأیید می شود.

تشکیل پرونده

در این مرحله  باید مدارکی که جهت ثبت شرکت سهامی خود تهیه کرده اید توسط کارشناس به اداره مربوطه تحویل داده شود تا در آنجا مراحل مربوط به تشکیل پرونده طی شود و در دبیرخانه به ثبت برسد.

کارشناسی

در مرحله ششم، کارشناسان اداره ثبت شرکت به مدارکی که از جانب شما(شخض متقاضی) ارسال شده است را بررسی کرده و نظر خود را اعلام می کنند. اگر مسئله و موردی وجود داشته باشید که مورد تایید کارشناسان نباشد برایتان اخطار صادر می شود و پرونده شما مجدد از سوی کارشناس رفع نقص می شود.

تحویل اسناد شرکت

اگر هر شش مرحله قبل را با موفقیت پشت سر گذاشتید، در مرحله آخر مدارکی به شما تحویل داده خواهد شد که عبارتند از:

  1. تقاضانامه
  2. شرکت نامه
  3. اساسنامه
  4. صورتجلسه هیئت مدیره
  5. آگهی تأسیس

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

  • دو برگ اظهارنامه شرکت سهامی خاص،تکمیل آن و امضاء ذیل اظهارنامه توسط کلیه ی سهامداران
  • دو جلد اساسنامه شرکت سهامی خاص که ذیل تمام صفحات آن به امضاء کلیه ی سهامداران رسیده باشد.
  • دو نسخه صورت جلسه مجمع عمومی موسسین که به امضاء سهامداران و بازرسین رسیده باشد.
  • دو نسخه صورت جلسه هیئت مدیره که به امضاء مدیران منتخب مجمع رسیده باشد.
  • فتوکپی شناسنامه کلیه سهامداران و بازرسین برابر اصل شود.
  • ارائه گواهی پرداخت حداقل 35% سرمایه شرکت از بانکی که حساب شرکت در شرف تاسیس در آن جا باز شده است.
  • ارائه مجوز در صورت نیاز بنا به اعلام کارشناس اداره ثبت شرکت ها
  • کپی کارت ملی

سوالات متداول درباره ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

  1. رایج ترین نوع شرکت در ایران کدام است؟
    شرکتهای مسئولیت محدود اما نوع شرکت با توجه به موضوع
  2. برای حداکثر زمان ثبت انواع شرکت چقدر زمان نیاز است ؟
    بین 4 تا ۵ روز کاری
  3. هزینه ثبت شرکت چقدر است؟
    هزینه ثبت شرکت بسته به نوع فعالیت و شرایط شرکتها فرق می کند.
  4. تفاوت تشریفات شرکت سهامی خاص و شرکت سهامی عام چیست؟
    برای تشکیل شرکت سهامی خاص تشریفات پذیره نویسی لازم نیست، برگه تعهد در این مورد وجود ندارد و تشکیل مجمع عمومی موسسین شرکت اختیاری است
  5. اساسنامه شرکت سهامی خاص با توجه به چه قانونی باید تهیه شود؟
    در اساسنامه بایستی نام شرکت و نوع فعالیت آن به طور کاملا صریح و آدرس شرکت مرکزی همراه با کد پستی دقیق و تمام شعب آن قید شود. در ضمن شرایط افزایش سرمایه شرکت و کاهش سرمایه شرکت را نیز نباید فراموش کنید
  6. در شرکت های سهامی خاص این احتمال وجود دارد که یک شخص دو مسئولیت را برعهده داشته باشد؟
    بله، به عنوان مثال یک فرد می تواند همزمان سمت های مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره را داشته باشد.

سخن آخر درباره ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

ثبت شرکت ماهان به شما کمک خواهد کرد تا هرچه سریعتر و در زمان کمتری کارهای مربوط به ثبت انواع شرکت را انجام دهید. مطالبی که تحت عنوان ثبت شرکت سهامی خاص در ایران چیست؟ در این مقاله در اختیارتان قرار دادیم بخش کوچکی از مواردی است که باید درباره این نوع شرکت ها بدانید.

برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید از طریق سایت  ثبت شرکت ما در ارتباط باشید.

همانطور که در بالا دیدید مراحل ثبت شرکت سهامی خاص متنوع است و برای انجا آن نیازمند تجربه و مهارت کافی می باشد. که بهتر است این کار را به یک مشاوره با تجربه بسپارید. گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان با چندین سال سابقه و تجربه می تواند راهنمای خوبی برای شما در این مسیر باشد. با مشاورین ما در تماس باشید تا بتوانند شما را راهنمایی کنند.

سوالات متداول

مراحل ثبت شرکت سهامی خاص ممکن است شامل تهیه اساسنامه، ثبت شرکت در اداره ثبت شرکت، پرداخت سرمایه‌ورودی و دریافت کد اقتصادی باشد

مدارکی مانند اساسنامه، اظهارنامه تأسیس، فرم‌های ثبت شرکت، کپی شناسنامه اعضا و سایر اسناد مرتبط ممکن است لازم باشد.

زمان مورد نیاز برای ثبت شرکت سهامی خاص به مقررات محلی و فرآیند ثبت شرکت در هر کشور بستگی دارد. ممکن است از چند روز تا چند هفته یا ماه طول بکشد.

هزینه‌ها ممکن است شامل هزینه ثبت شرکت، هزینه اساسنامه، هزینه‌های حقوقی و مشاوره، و سایر هزینه‌های مرتبط با فرآیند ثبت باشد.

انتخاب نام شرکت ممکن است تحت محدودیت‌ها و قوانین مربوط به ثبت شرکت باشد. باید اطمینان حاصل کرد که نام انتخابی قابل قبول است و در دسترس است.

: برخی از کشورها امکان ثبت آنلاین شرکت را فراهم کرده‌اند، اما در برخی جاها ممکن است نیاز به حضور فیزیکی در دفاتر مربوطه باشد. این امر بستگی به سیاست‌های هر کشور دارد

ثبت یک شرکت سهامی خاص با خود مزایای متعددی همراه است که بستگی به شرایط محلی و نوع فعالیت شرکت می‌تواند متغیر باشد. در اینجا چند مزیت عمومی ثبت شرکت سهامی خاص آورده شده است:

  1. حقوقی:

    • این به این معناست که شرکت جدا از اعضا و سهامداران خود دارای حقوق و تعهدات جداگانه است.
  2. منابع مالی:

    • شرکت سهامی خاص می‌تواند به راحتی از طریق فروش سهام سرمایه جذب کند. این امکان به شرکت اجازه می‌دهد تا منابع مالی بیشتری برای توسعه و رشد بیابد.
  3. امکان جذب سرمایه:

    • با داشتن سهام عمومی، شرکت می‌تواند به راحتی از بازار سرمایه جذب کند و امکان گسترش فعالیت‌های خود را داشته باشد.
  4. اعتبار و اعتماد عمومی:

    • یک شرکت سهامی خاص، به دلیل وجود حقوقی جداگانه و امکان جذب سرمایه، معمولاً اعتبار بالایی در بازار به دست می‌آورد. این موضوع اعتماد عمومی به شرکت را افزایش می‌دهد.
  5. پیشرفت مدیریت:

    • ساختار شرکت سهامی خاص به مدیران اجازه می‌دهد تا به صورت حرفه‌ای‌تر و با استفاده از تخصص‌های مختلف، به مدیریت شرکت بپردازند.
  6. انتقال‌پذیری سهام:

    • سهام در یک شرکت سهامی خاص به راحتی انتقال پیدا می‌کنند. این انتقال‌پذیری امکان تغییر سهامداران و انتقال سرمایه را آسان می‌کند.
  7. مسئولیت محدود سهامداران:

    • یکی از ویژگی‌های مهم شرکت سهامی خاص، مسئولیت محدود سهامداران است. سهامداران تنها به اندازه سرمایه‌ای که در شرکت سهامی خاص سرمایه‌گذاری کرده‌اند مسئول هستند و از دارایی‌های شخصی‌شان مستثنی هستند.

میزان سرمایه اولیه برای یک شرکت سهامی خاص می‌تواند متغیر باشد و بستگی به قوانین و مقررات مربوط به هر کشور و منطقه داشته باشد. در بسیاری از حالات، قانون ممکن است سقف حداقل سرمایه را مشخص کند، اما ممکن است شما تصمیم بگیرید که مقدار بیشتری را به عنوان سرمایه اولیه جلب کنید.

به عنوان مثال:

  1. حداقل سرمایه:

    • در برخی کشورها، ممکن است وجود حداقل سرمایه برای ثبت یک شرکت سهامی خاص اجباری باشد. این مقدار معمولاً توسط مقامات مربوطه تعیین می‌شود و بر اساس قوانین محلی است.
  2. شرایط خاص بر اساس نوع فعالیت:

    • در برخی حوزه‌ها یا صنایع، نوع فعالیت شرکت نقش بزرگی در تعیین میزان سرمایه اولیه دارد. به عنوان مثال، یک شرکت در حوزه تولید با نیاز به تجهیزات گرانقیمت، ممکن است نیاز به سرمایه اولیه بیشتری داشته باشد.
  3. تأثیرات مالیاتی:

    • میزان سرمایه اولیه ممکن است تحت تأثیر قوانین مالیاتی قرار گیرد. برخی از کشورها ممکن است با ارائه تسهیلات مالیاتی به شرکت‌هایی که سرمایه بیشتری جذب می‌کنند، تشویق به افزایش سرمایه اولیه کنند.
  4. ضرورتهای کسب‌وکار:

    • میزان سرمایه اولیه همچنین به نوع فعالیت و نیازهای واقعی کسب‌وکار شما بستگی دارد. برخی از کسب‌وکارها با سرمایه اولیه کمتری شروع می‌شوند، در حالی که دیگران به سرمایه بیشتری نیاز دارند.