ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس

مشاوره خدمات ثبت تخصصی و بین المللی

برای اطلاع از آخرین تغییرات ثبت شرکت، برند، کارت بازرگانی داخل و خارج ایران با ما در تماس باشید.

ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس

در این مقاله قصد داریم به سرمایه گذاران و صاحبان مشاغل در مورد مزایا و امکانات ثبت شرکت در مناطق آزاد، علل خصوص منطقه آزاد ارس، که یک منطقه تجاری- صنعتی است آگاهی دهیم. در ادامه سعی شده است چکیده ای از مطالب مورد نیاز برای سرمایه گذاری. و ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس به شما خواننده گرامی ابلاغ گردد.
شناخت منطقه آزاد ارس
این منطقه در استان های آذربایجان شرقی و شهرستان کلیبر، خداآفرین، جلفا واقع شده است.  فاصله منطقه آزاد ارس تا شهر تبریز که یکی از قطب های گردشگری و دانشگاهی و صنعتی ایران است. 137 کیلومتر برآورد شده، همچنین در مجاورت دو کشور جمهوری آذربایجان و ارمنستان قرار گرفته. و دارای 51000 هکتار وسعت است.
منطقه آزاد ارس شامل 7 بخش گسسته از هم و به مرکزیت شهر جلفا میباشد این مناطق عبارت اند از:
  منطقه آزاد خدا آفرین
  منطقه ازاد جلفا
  منطقه آزاد پارس آباد
  منطقه آزاد آزادلو
  منطقه آزاد بیله سوار
  منطقه آزاد اصلاندوز
  منطقه آزاد نوردوز

ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس[/caption]

هدف از ایجاد منطقه آزاد تجاری چیست؟

اگر مایل هستید بدانید اصطلاح منطقه آزاد یعنی چه؟ باید بدانید ایجاد این مناطق تجاری به دوران ویرانی بعد از جنگ جهانی دوم باز می گردد. در ان دوران بسیاری از کشور ها به دلیل جنگ خانمان سوز دچار عقب ماندگی و رکود اقتصادی بسیاری شده بودند. از این رو به دنبال توسعه اقتصادی سریع برای خود می‌گشتند.
اینجا بود که با هم فکری اقتصاد دانان و سبک سنگین کردن بسیاری از مسائل طرحی با نام منطقه ازاد تجاری مطرح شد. در این تعریف منطقه آزاد به مناطقی با حدود مشخص گفته می‌شود. که اغلب در مجاورت یک بندر قرار دارند و قابلیت تجارتی آزاد با سایر کشور های جهان خواهند داشت.
عدم پرداخت گمرک و عوارض جزو امتیازاتی است که به این مناطق داده می‌شود که برای تجار و صاحبان مشاغلی که خواهان ثبت شرکت. و آغاز کسب و کار خود هستند یک امتیاز بسیار بالا محسوب می‌شود.
از این رو بسیاری از تجار و افرادی که هوش فکری بالایی در امر تجارت هستند. خواهان سرمایه گذاری در این مناطق می‌شوند. ارس نیز نام یکی از 7 منطقه آزاد ایران بوده که در سال 1382 تشکیل و نهایت در سال 1383 فعالیت خود را شروع کرده. هدف ایجاد این منطقه ازاد تجاری رشد اقتصادی با سرعتی بسیار بالا که سبب رونق سرمایه گذاری و سهولت حضور در بازار جهانی بوده است.
براساس ارزیابی های صورت گرفته از سوی دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد ایران. این منطقه پس از منطقه آزاد کیش دومین منطقه آزاد توسعه یافته و در حال رشد، کشور است.

ویژگی های ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس

در ایران کلا 7 منطقه آزاد وجود دارد که در قسمت جنوبی: چابهار، اروند، قشم ،کیش و در قسمت شمالی کشور بندر انزلی. ارس و ماکو و در قسمت مرکزی: فرودگاه امام خمینی که تقریباً تازه تاسیس هم می‌باشد واقع شده اند.
غیر از این 8 منطقه آزاد تجاری 66 منطقه ی اقتصادی نیز در ایران وجود دارد.
مهمترین مزیت منطقه آزاد تجاری ارس 20 سال معافیت مالیاتی برای شرکت هایی که در این منطقه به ثبت میرسند است. یعنی هر شرکتی که در منطقه آزاد تجاری ارس به ثبت برسد می ‌تواند از 20 سال معافیت مالیاتی بهره ببرد.
دومین مزیت مهم ثبت شرکت در منطقه های آزاد این است که به سرمایه گذار ها و شرکت های تازه تاسیس اهمیت بسیار زیادی می دهند. و به خوبی مورد حمایت قرار می گیرند. در هر زمینه ای اعم از تجارت و بازرگانی واردات صادرات کالا شخص حقیقی یا حقوقی مورد حمایت قرار می ‌گیرد.

مزایای ثبت شرکت در منطقه ارس
مزایای رقابتی در منطقه آزاد ارس
منابع انسانی (نیروی کار متخصص و ارزان)
قیمت انرژی ارزان
امنیت سرمایه گذاری
انبارداری ارزان
زمین
معافیت از پرداخت عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات
معافیت از پرداخت حقوق گمرکی و سود بازرگانی برای ورود کالای تولید شده در منطقه به سایر نقاط ایران بر اساس قانون ارزش افزوده.

 

بازار های منطقه آزاد ارس

منطقه آزاد ارس به علت نزدیکی به مناطق مرزی و تردد بسیاری از اتباع داخلی و خارجی و افرادی با تنوع فرهنگی و قومیتی. یکی از مناطق محبوب تجاری ایران محسوب می شود. از مکان های محبوب و مشهور این منطقه می توان به: بازار قدیمی روس ها، مجتمع تجاری مشاهیر آذربایجان. مجتمع برلیان، بازارچه مرزی جلفا، مجتمع تجاری آراز، مجتمع ستارخان، مجتمع داریوش اشاره کرد. این بازار ها اغلب در نزدیکی شهر جلفا قرار گرفته اند. میتوان گفت این بازار ها در روز های آخر سال از شلوغی و ازدحام بسیار زیاد خریداران و بازارگرمی فروشندگان بهره می برند.
باغداری در منطقه آزاد ارس
در این منطقه علاوه بر وجود شرکت های تجاری بزرگ و واحد های صنعتی، مزارع بزرگ و گلخانه وسیع نیز فعالیت میکنند. احتمال بسیار زیاد بارها با تصاویر این گلخانه ها و باغ های سرسبز رو به رو شده اید که چشم انداز زیبایی را به وجود آورده اند. در میان دشت ها باغ ها و گلخانه های سرسبز این منطقه می توان دشت وسیع گردیان با 1800 هکتار وسعت، دشت گلفرج و مجتمع گلخانه ارس را نام برد.
در این گلخانه ها و دشت های سرسبز با انبوه میوه جات و سبزی جات و صیفی جات رو به رو خواهید شد. که در تمام فصول سال به صورت وسیعی می توان کاشت و برداشت کرد. از محصولات باغداری و گلخانه ای این منطقه علاوه بر کشت گندم و جو میتوان زرد آلو، پسته، انگور، سیب، آلبالو، انجیر، زغال اخته را نام برد. که علاوه بر تاثیر اقتصادی و اشتغالزایی، مزارعی سرسبز و چشم نواز را رقم می زنند که باعث شده است. بسیاری از مردم برای بازدید از گلخانه ها و باغ ها به منطقه تجاری آزاد ارس سفر کنند.

مزایایی کمرگی در منطقه ازاد ارس
مزایای گمرکی برای سرمایه گذاری در منطقه آزاد ارس
معافیت های مالیاتی به مدت 20 سال از تاریخ بهره برداری برای انواع فعالیت های اقتصادی
معافیت از عوارض گمرکی و سود بازرگانی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات
امکان صدور کالای تولید شده به خارج از کشور با کمترین تشریفات
آزادی ورود هر نوع کالا به استثنای کالاهای مغایر با شرع اسلام
تضمین سرمایه، سرمایه گذاران خارجی در برابر تملک و ملی شدن
امکان هر گونه فعالیت اقتصادی برای سرمایه گذاران خارجی
ثبت شرکت ها توسط خود سازمان منطقه ازاد تجاری صنعتی ارس
امکان سرمایه گذاری 100 درصد خارجی بدون مشارکت ایرانی
عدم نیاز به تحصیل روادید برای ورود و خروج اتباع خارجی
امکان استفاده از متخصصین خارجی
صدور پروانه اشتغال برای اتباع خارجی توسط سازمان منطقه آزاد تجاری- صنعتی ارس

مراحل ثبت شرکت در این منطقه ممکن است مقداری سخت و وقت گیر باشد. به همین جهت پیشنهاد ما به شما این است که برای ثبت شرکت در منطقه آزاد ارس از گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان کمک بگیرید.

LinkedIn
WhatsApp
Telegram

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *