ترخیص کالا

شرایط و مدارک لازم برای ثبت شرکت ترخیص کالا از گمرک

چگونه شرکت ترخیص کالا ثبت کنیم؟

هرگونه ورود کالا به کشور یا صدور کالا به خارج از کشور نیازمند عملیات قانونی ترخیص کالا در گمرک است. به عبارت دیگر کالاهای وارداتی یا صادراتی در انبارهای گمرکی انباشته می شوند و پس از انجام تشریفات گمرکی و پرداخت هزینه های قانونی حقوق دولتی از گمرک آزاد می شوند که به این عملیات ترخیص کالا گفته می شود. طبق قانون، گمرک ایران موظف است سالانه دوره های آموزشی حرفه ای و تخصصی برای علاقمندان برگزار کند و به ترخیص‌کاران پروانه حق العمل کاری اعطا کند. بازرگانان می توانند انجام امور ترخیص کالای وارداتی یا صادراتی را به ترخیصکاران رسمی دارای پروانه حق العمل کاری بسپارند. توجه داشته باشید که به جز ترخیصکاران دارای پروانه و صاحب کالا با ارائه مدارک، افراد دیگر اجازه ورود به محوطه‌های گمرکی و پیگیری ترخیص محموله را ندارند.

مشاوره خدمات ثبت تخصصی و بین المللی

برای اطلاع از آخرین تغییرات ثبت شرکت، برند، کارت بازرگانی داخل و خارج ایران با ما در تماس باشید.

وظایف ترخیصکار یا شرکت ترخیص کالا چیست؟

شرکت ترخیص کالا یا حق العمل کار گمرکی به عنوان نماینده قانونی صاحب کالا، تشریفات گمرکی واردات و صادرات کالا را انجام می دهد. بنابر این بازرگانان صاحب کالا شخصا نیازی به رفتن به گمرک و اظهار کالا ندارند. یک ترخیص‌کار می تواند همزمان تشریفات گمرکی کالاهای چند شرکت گوناگون را انجام دهد و نیازی به ازدحام صاحبان کالا در گمرک نیست. ترخیص‌کار باتجربه به گروه‌های کالایی، تعرفه گمرکی و ارزش کالاها و میزان پرداختی حقوق گمرکی آشنایی کامل دارد. با رسیدن کالا به گمرک در سامانه مربوطه اظهارنامه گمرکی را به دقت پر کرده و اسناد لازم را بارگذاری می‌کند تا کارشناس ارزیاب گمرک تایید کرده و مراحل پرداخت عوارض و حقوق گمرکی را انجام دهد و کالا از انبار گمرک آزاد شود. آماده سازی مدارک تجاری و ثبت در سامانه گمرک، تعیین تعرفه گمرکی و محاسبه مبلغ مالیات بر ارزش افزوده، سود بازرگانی و حقوق و عوارض گمرکی و پرداخت هزینه های انبارداری و ارزیابی و نمونه برداری از وظایف ترخیص‌کار است.

نمونه اظهارنامه گمرکی که ترخیص کار باید برای کالای گمرکی به دقت پرکند و در سامانه گمرکی بارگذاری کند. به شماره و بارکد بالای اظهارنامه کوتاژ گمرکی گفته می شود که برای پیگیری پرونده ترخیص در گمرک الزامی است. اشتباه در هر بخش اظهارنامه می تواند پرونده ترخیص کالا را دچار ایراد و نقص گمرکی کند، در نتیجه عملیات ترخیص کالا زمان بر و پر هزینه شود.

مدارک و شرایط لازم برای ثبت شرکت ترخیص کالا


ثبت شرکت ترخیص کالا نیازمند مدارک و شرایط زیر است:

چگونه پروانه ترخیصکار دریافت کنیم؟

نخست باید درخواست کتبی خود را به همراه مدارک مربوط به نداشتن سابقه کیفری قاچاق کالا به اداره گمرک ارائه کنید. تعهد نامه مربوطه را در دفتر اسناد رسمی ثبت کرده و پیوست می کنید. اگر توان انجام ترخیص در چند گمرک را دارید در اظهارنامه یادآوری نموده و بخش های مربوطه را پر کنید. پس از استعلام از سازمان های مسؤول و تایید اظهارنامه شما پروانه ترخیص‌کاری شما صادر می شود.

اگر می خواهید بدون ثبت شرکت ترخیص کالا انجام دهید، باید با یک شرکت موجود وارد قرارداد شوید.

اسناد تجاری که ترخیصکار باید در سامانه گمرکی ثبت کند.

همچنین می توانید از کارشناسان ثبت ماهان مشاوره رایگان در این زمینه دریافت کنید.

LinkedIn
WhatsApp
Telegram

مراحل ترخیص کالا از گمرک{ به صورت قدم به قدم}،ترخیص کالا از گمرک از صفر تا صد،مراحل ترخیص کالا از گمرک بصورت گام به گام،مراحل ترخیص کالا از گمرک چیست، صفر تا 100 ترخیص کالا از گمرک، ترخیص کالا | ترخیص کالا در کمترین زمان، صفر تا صد ترخیص کالا از گمرک + مراحل ترخیص از گمرک،لیست کامل اسناد و مدارک ترخیص کالا از گمرک،آشنایی با لیست هزینه های ترخیص کالا،مدت زمان ترخیص کالا از گمرک چقدر است؟مهم ترین نکاتی که برای ترخیص کالا باید بدانید

 

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *