تغییرات برند

ثبت تغییرات برند

در این مقاله قصد داریم شما را با موضوع « ثبت تغییرات برند » آشنا نماییم. قبل از اینکه در مورد تغییرات برند شرح دهیم، می خواهیم چندین مورد بابت خود برند که به عنوان یک علامت تجاری در فعالیت های اقتصادی و تجاری به کار می رود، توضیح دهیم. نحوه تغییر در برند، شرایطی را برای ثبت تغییرات برند فراهم می کند. با ما همراه باشید تا مقاله ای که توسط کارشناسان مجموعه ما، یعنی گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان، تنظیم شده است را برای شما بیان کنیم.

در ادامه به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

اصطلاح برند چیست و چه کاربردی دارد؟

آیا امکان تغییر در ثبت برند وجود دارد؟

مراحل انجام ثبت تغییرات برند چگونه است؟

زمان انجام فرآیند ثبت برند یا ثبت تغییرات برند چقدر است؟ راه حل آن چیست؟

 

اصطلاح برند چیست و چه کاربردی دارد؟

برند، یک واژه در حوزه فعالیت های اقتصادی است. در واقع برند واژه ای است که برای ثبت یک فعالیت تجاری به کار می رود. برند می تواند از علائمی همچون نقش، تصویر، رقم، حرف، عبارت، مُهر و … به وجود آید. در حقیقت علامت ویژه هر برند برای تجّار حوزه های اقتصادی، یکی از ضروری ترین عوامل آغاز یک تجارت به شمار می رود. برند برای هر فعالیت بازرگانی باید به صورت منحصر به فرد باشد و در هیچ فعالیت تجاری دیگری استفاده نشود. برند مانند یک شناسه خاص و یکتایی است که هر تاجر اقتصادی برای فعالیت خود در نظر می گیرد.

تمام فعالیت های تجاری و اقتصادی در قرارداد های تجاری با امضای مدیران اقتصادی به همراه مهر یک برند در محل امضا یا برگه قرارداد اعتبار دارد. اگر در روال فعالیت های اقتصادی هیچ برند یا عنوان و نشانی از محل اقتصادی آن تجارت دیده نشود، نوعی بی اعتباری آن را نشان می دهد و به مرور زمان اطمینان و اعتبار فعالیت خود را از دست خواهد داد. از این رو داشتن برند برای یک فعالیت اقتصادی و تجاری، سفارشی است که به صورت اکید و ضروری، به مدیران اقتصادی توصیه می شود.

آیا امکان تغییر در ثبت برند وجود دارد؟

هر عاملی می تواند در فعالیت های تجاری رخ دهد که موجب تغییرات گسترده یا حتی کوچک در نوع و کیفیت یک فعالیت تجاری باشد. به عنوان مثال ممکن است یک مدیر تجاری بعد از ثبت برند محصول خود، در یک شرایط خاصی نیاز داشته باشد که آن را تغییر دهد. برای انجام و ثبت این تغییرات، واژه ثبت تغییرات برند برای محصول به وجود می آید. این تغییرات باید حتماً ثبت رسمی و قانونی داشته باشد تا مشکل یا مسئله جدیدی برای آن حاصل نشود. منظور از مشکلات عدم ثبت تغییرات برند، محدودیت ها و مسائلی است که بعد از تغییرات برند برای مدیر تجاری به وجود می آید.

تغییرات نیز می تواند شامل هر نوع تغییر به صورت جزئی و کلی، در فرآیند اداری ثبت برند باشد. به عنوان مثال در صورتی که محل فعالیت تجاری یک کسب و کار تغییر یابد، یعنی آدرس آن تغییر کند، باید این تغییر در روال اداری ثبت برند نیز تغییر پیدا کند. یا مثلاً اگر در مجمع مدیریتی یا برندی محصول خود به تحولی دست یابد، باید آن را ثبت نماید. براساس مطلب بیان شده می توان به این نتیجه رسید که بعد از ثبت رسمی یک برند، باید مدیر تجاری در ازای هر تغییر در برند، آن را دوباره به صورت قانونی ثبت کند تا بتواند فعالیت خود را با تغییرات پیش آمده به عنوان یک شناسه قانونی ادامه دهد.

مراحل انجام ثبت تغییرات برند چگونه است؟ مراحل انجام ثبت تغییرات برند چگونه است؟

مراحل انجام ثبت تغییرات برند چگونه است؟

برای انجام ثبت تغییرات برند به صورت رسمی، باید مراحل مشابه با ثبت برند صورت پذیرد. البته می توان گفت که مراحل ثبت برند ممکن است طولانی تر از مراحل ثبت تغییرات برند باشد. کوتاه تر شدن روال ثبت تغییرات برند به این دلیل است که در روال ثبت برند برخی از این مراحل انجام گرفته است. این مراحل به دلیل رسمیت یافتن آن به طور قانونی، نیاز به ثبت در مراکز مربوطه قانونی خواهد داشت.

این مراکز قانونی در مراکز اداری با دریافت فرم اظهار نامه و تکمیل آن و ثبت تمامی موارد و مدارک مورد نیاز ثبت برند، به انجام خواهد رسید. این مراحل می تواند در قالب موارد زیر به صورت تکمیل شده بیان شود که عبارتند از :

  • مراجعه به وب سایت شرکت ثبتی که حقوق معنوی آن به اثبات رسیده باشد. در این وب سایت باید اظهار نامه درخواستی خود را به صورت کامل وارد و آن را تکمیل و از طریق همان سامانه به اداره ثبت مالکیت ارسال کنید.
  • به صورت اولیه، ثبت نام اولیه را برای ثبت برند و یا ثبت تغییرات برند در وب سایت اداره ثبت انجام دهید.
  • بعد از ثبت اینترنتی اظهار نامه ثبت تغییرات برند، باید این درخواست توسط کارشناسان اداره ثبت مالکیت مورد ارزیابی و بررسی کامل قرار گیرد. این مرحله را بخش ثبت علائم تجاری برند یا ثبت تغییرات برند می گویند.
  • بعد از اینکه درخواست شما مورد تائید کارشناسان اداره قرارگرفت، آگهی تقاضای شما از طریق سامانه توسط کارشناس صادر می شود.
  • مرحله بعدی بایستی شماره آگهی را که توسط اداره صادر شده است را از سایت بردارید و در سایت روزنامه رسمی آن را وارد نمایید و هزینه روزنامه رسمی آگهی تغییرات را واریز نمایید. مدت زمانی که جهت چاپ روزنامه طول می کشد 7روز می باشد.
  • در مرحله پایانی، بعد از اینکه روزنامه رسمی منتشر شد، می توانید پرینت روزنامه را از سایت بگیرید و همراه با کپی برابر اصل مدارک ضمائم شده، به اداره مراجعه نموده و در پشت گواهینامه تغییرات تائید شده ظهر نویس شود.

اما شما مدیران و صاحبان اقتصاد، می توانید به راحتی به دفتر گروه ثبت شرکت ماهان عقد قرارداد نموده و تمامی این مراحل اداری و ثبتی را به ما محول نموده تا در کمترین زمان ممکن و با کمترین هزینه کارشناسان این مرکز بدون حضور، درخواست شما را انجام نموده و تحویل نمایند.

زمان انجام فرآیند ثبت برند یا ثبت تغییرات برند چقدر است؟ راه حل آن چیست؟

یک نکته بسیار مهم در فرآیند ثبت برند یا ثبت تغییرات برند وجود دارد و آن این است که اگر مسیر ثبت برند و حتی تغییرات برند به گونه ای باشد که از مراکز اداری مراحل خود را طی کند، بدون شک زمان بسیار زیادی طول خواهد کشید تا این تغییرات به ثبت رسانده شود و امکان بهره برداری از آن به وجود آید. همان طور که می دانید اهداف یک مدیر اقتصادی به عوامل متعددی وابسته است. اهمیت این اهداف نیز به زمان آن بستگی دارد. اهداف کوتاه مدت یا بلند مدت هر یک، بر اساس شرایط فعلی هر مدیر کسب و کار برنامه ریزی می شود.

برای نمونه می توانید زمانی را در نظر بگیرید که مدیر کسب و کار تجاری، برند مورد نظر را قبلاً به ثبت رسانده است و در حال حاضر به تغییراتی رسیده که باید آن را به ثبت قانونی برساند. اگر بخواهد دوباره همان مراحل یا مراحلی از کار ثبت برند را به طریق اداری انجام دهد به درازا کشیده می شود و ممکن است برخی از سودهای تجاری که در نظر داشته را از دست بدهد. پیشنهاد و راه حلی که برای کاهش زمان ثبت برند و یا ثبت تغییرات برند به مدیران تجاری می شود، مراجعه به شرکت های معتبر ثبت برند است. ثبت برند ماهان با یک تجربه بی نظیر در خدمت شماست.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *