مراحل-ثبت-تغییرات-آدرس-شرکت-ها

مراحل ثبت تغییرات آدرس شرکت ها

پس از ثبت شرکت، این امکان وجود دارد که تغییراتی در نشانی، کدپستی و دیگر موارد مربوط به آدرس شرکت ایجاد شود. ثبت تمام این تغییرات نیز مانند ثبت دیگر تغییرات برند و شرکت الزامی می باشد. در این مقاله می خواهیم به طور کامل مراحل ثبت تغییر آدرس شرکت ها را برای شما بازگو کنیم. اگر می خواهید بدانید این مراحل چیست، چقدر زمان یا هزینه صرف آن می شود و دیگر سوالات مربوط به ثبت تغییر آدرس را دارید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ثبت تغییر آدرس شرکت ها و مراحل آن

در زمان ثبت شرکت، آدرس و کد پستی آن در بند سوم اساسنامه ذکر می شود. دلایل زیادی وجود دارد که مدیران شرکت تصمیم به جا به جایی محل شرکت می گیرند. برای مثال اجاره ای بودن محل شرکت، کمبود جا و .. از جمله دلایل مرسوم برای تغییر آدرس می باشند. این تغییرات می تواند اختیاری یا بالاجبار صورت بگیرد. اما در هر حال گزارش و ثبت آن در اداره ثبت شرکت ها ضرورت دارد. همچنین صورتجلسه ای به همین منظور باید تهیه شود.

مراحل ثبت تغییر آدرس و کد پستی شرکت ها

  1. تمام شرکا با تشکیل یک مجمع عمومی فوق العاده باید صورتجلسه تغییر آدرس را تنظیم و آن را امضا کنند.
  2. صورت جلسه مذکور را در سامانه اداره ثبت شرکت ها بارگذاری کنند.
  3. سپس تاییدیه ای مبنی بر تغییر آدرس از این اداره دریافت کنند.
  4. پیش آگهی تغییر آدرس شرکت را دریافت و به سازمان ثبت اسناد جهت تکمیل پیش نویس آگهی مراجعه کنند.
  5. پرداخت مبلغ ثبت آگهی در روزنامه رسمی ( پنج هزار تومان )
  6. پیش نویس آگهی تغییر آدرس پس از یک هفته آماده می شود.
  7. پس از انجام این مراحل، از 3 تا 9 روز زمان دارید تا مدارک لازم را به اداره ثبت شرکت ها ارائه دهید تا آگهی شما منتشر شود.

البته فراموش نکنید پس از انجام این مراحل و ثبت آدرس جدید در اداره ثبت شرکت ها، باید این تغییر را در اداره مالیات نیز به ثبت برسانید. به همین منظور بعد از ثبت آگهی در روزنامه رسمی، با در دست داشتن همان روزنامه به اداره مالیات مراجعه می کنید و درخواست اعمال تغییرات شما انجام می شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییر آدرس شرکت ها

  • اساسنامه شرکت
  • تصویر مدارک شناسایی اعضای شرکت
  • کدپستی و آدرس جدید شرکت
  • باید سهم همه سهامداران به طور واضح و کامل در اظهارنامه ای ثبت و به اداره ثبت شرکت ها ارائه شود.
  • صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با موضوع تغییر نشانی شرکت و با حضور تمام شرکا

چه مدارکی برای ثبت تغییر کدپستی شرکت ها نیاز داریم؟

هنگامی که کدپستی شرکت تغییر کند، باید تمامی مراحل ثبت تغییر شرکت بدون هیچ تغییری از اول انجام شود.

مشخصات صورتجلسه ثبت این تغییر

همانطور که پیش از این هم گفتیم، ارائه مدارک کامل و درست اهمیت بسیاری در امور ثبتی و اداری شما دارد. در غیر این صورت وقت و هزینه زیادی باید صرف کنید و حتی شاید در انتها، فرآیند ثبتی شما موفقیت آمیز نباشد. به همین دلیل است که بهتر است این امور را فردی با تجربه و حرفه ای انجام دهد. یا اینکه قبل از اقدام برای انجام این امور، از افراد مجرب راهنمایی و مشاوره دریافت کنید.

در ادامه جزئیات ضروری که باید در صورتجلسه ثبت تغییر آدرس شرکت شما وجود داشته باشند را به شما یادآوری می کنیم:

  • این صورتجلسه باید در سه نسخه تهیه شود. همچنین تمام شرکا و اعضای هیئت مدیره باید تمامی صفحات را امضا کنند.
  • دقت کنید که لوگوی شرکت و همچنین سربرگ شرکت به طور واضح و کامل در برگه ی صورتجلسه ثبت شوند.
  • میزان دقیق سهم هر یک از سهام داران نیز باید توسط خود شرکا در این برگه نوشته و امضا شود.

هزینه ثبت شرکت چقدر است؟

شما هر گاه قصد خرید یک کالا را دارید می دانید که چه چیزی دارید می خرید، با برندهای مختلف آن آشنایی دارید و می دانید که فرق مدل های مختلف آن کالا چیست و همه اینها به دلیل آگاهی و شناخت شما از آن کالا می باشد.

برای آگاهی از هزینه ثبت شرکت باید بدانید که متاسفانه در حوزه خدمات، این شناخت به حد خرید کالا نیست. حال اگر این خدمت یک خدمت حقوقی و مشاوره برای یک خدمت حقوقی مثل ثبت شرکت باشد، به دلیل عدم آگاهی در این زمینه قطعا دچار سردرگمی های زیادی خواهید شد. حالا اگر این خدمت حقوقی، ثبت شرکت یا تغییرات شرکت یا اخذ کد اقتصادی و .. باشد به دلیل اطلاع کم شما در حوزه های حقوقی دچار ابهام زیادی خواهید شد.

متاسفانه و صد افسوس که بسیاری از موسسات خدمات ثبت شرکت از این عدم اطلاع عموم، سوء استفاده نموده و اطلاعات غلطی در این حوزه به مشتریان خود می دهند. موضوع تراشی های متعدد، استفاده از الفاظ حقوقی مختلف جهت هزینه تراشی و بزرگ نمایی در انجام اموری همچون «حق الثبت»، «ابطال تمبر» و … همگی از کلماتی هستند که موسسات از طریق آنها برای متقاضیان ثبت شرکت هزینه تراشی نموده و مبالغ هنگفتی بابت هر کلمه به عنوان خدمت در طول انجام کار دریافت می نمایند.

ما در اینجا بنا بر شعار همیشگی خود مبنی بر رعایت اصل شفاف سازی و صداقت در انجام خدمات، مواردی را برای شما شفاف می کنیم که بدانید که هزینه ثبت شرکت شامل چه مواردی می باشد تا با اطلاعات بیشتری نسبت به ثبت شرکت خود اقدام نمایید.

تمامی مواردی که در اینجا گفته می شود، جهت هزینه ثبت شرکت از الف تا ی همین ها می باشند و هیچ هزینه دیگری در این حوزه تعریف نشده است. هر موسسه یا فردی هزینه ای خارج از این هزینه های گقته شده در اینجا از شما دریافت نماید، «کذب و غیر واقعی» بوده و شما نباید به راحتی آن را بپذیرید.

«گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان» حتی اگر درخواست ثبت شرکت خود را به موسسه دیگری سپرده باشید، در این حوزه به شما مشاوره رایگان خواهد داد و تاکید می کنیم «به طور رایگان» مشاور شما خواهد بود، یعنی چنانچه درخواست ثبت شرکت خود را به موسسه دیگری هم داده اید ما به طور رایگان، مشاور شما جهت افزایش آگهی شما خواهیم بود.

و در نهایت اینکه

پس از ثبت شرکت، تمامی تغییراتی که در شرکت به وجود می آید باید در اولین فرصت در اداره ثبت شرکت ها به ثبت برسد. تغییرات فراوانی وجود دارد که ممکن است در شرکت ها رخ دهد. تغییر آدرس یا کدپستی یکی از این تغییرات است که به دلایلی مختلفی ممکن است ایجاد شود. ثبت این تغییر نشانی، در اداره ثبت شرکت ها و سپس اداره مالیات ضرورت دارد. در این مقاله به طور کامل مراحل و مدارک مورد نیاز جهت ثبت تغییر آدرس را برای شما شرح دادیم.

ممکن است در مسیر انجام امور ثبتی و اداری، پرسش ها و پیچیدگی هایی وجود داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که در صورت تمایل، از شرکت های ثبتی معتبر و با سابقه بخواهید این امور را برای شما در کمترین زمان و با صرف کمترین هزینه انجام دهند. گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان آماده خدمت رسانی در انجام امور ثبتی به شما همراهان است. همچنین در صورتی که قصد دارید خودتان این امور را انجام دهید، در صورت هرگونه ابهام و پرسش می توانید به صورت رایگان از کارشناسان ثبت شرکت ماهان مشاوره و راهنمایی دریافت کنید.

سوالات متداول مراحل ثبت تغییرات آدرس شرکت ها

1. ثبت تغییر کدپستی (آدرس) شرکت چقدر زمان می برد؟

در صورتی که تمام مدارک شما بی نقص باشد و مراحل را به درستی انجام دهید، نهایتا 14 روز ثبت این تغییر به طول می انجامد.

2. تغییر آدرس شرکت چقدر هزینه دارد؟

هزینه ثبت این تغییر متغیر است ولی تقریبا در بازه یک میلیون تومان و کمتر قابل تغییر است.

3. چه مدارکی برای ثبت آدرس جدید شرکت مورد نیاز است؟

تصاویر مدارک شناسایی اعضا، کدپستی نشانی جدید، صورتجلسه مجمع عمومی فوق العاده با حضور و امضا تمام شرکا، اظهارنامه سهم دقیق سهامداران با امضای آن ها.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *