ثبت-برند-لاتین

چرا باید برند ثبت کنیم؟

اگر بخواهیم قانونی کار کنیم، امکان انجام فعالیت اقتصادی برای تولید و فروش محصولات و ارائه خدمات را در عادلانه ترین حالت ممکن به دست می آوریم و از این طریق می توانیم تجارت را در سطح جهانی آسان انجام دهیم. اکنون این موضوع که در اقتصاد جدید، تمام کشورهای دنیا می خواهند با شرکت ها و کمپانی های خودشان شناخته شوند؛ اینکه ارزش شرکت ها تقریبا از ارزش دولت های آن ها در زمینه تجاری بیشتر است، به صورت موشکافانه ای خود را نشان می دهد.

به همین خاطر در دنیای کنونی یک اسم و برند تجاری به عنوان یک نشانه خاص کار می کند که بایستی در راه شناسایی آن به طریقی با ارزش، این قابلیت را داشته باشد که با بقیه شرکت ها و کمپانی ها رقابت کند. در جهان امروزی، ما به این موضوع اعتقاد داریم که تنها فقط ایجاد یک محصول و یا خدمت قدرت محسوب نمی شود؛ بلکه اگر بتوان وارد دنیای رقابت شد، آن موقع می توان گفت که قدرتمند هستیم. به عبارتی دیگر این موفقیت زمانی به نتیجه می رسد که نتیجه مثبت آن به دست مشتری برسد.

در این صورت اگر قصد داشته باشیم کاری ثمربخش ایجاد نماییم و بخواهیم محصولات و کالاهای تولیدی خود را به همه مردم معرفی کنیم، برند و علامت تجاری یک راه و مسیر درست و مناسب برای نتیجه گرفتن از هدفمان است که با این کار باعث می شود، محصولات و کالاها اثر ماندگارتری نیز داشته باشند و با این روش می توان به بهترین صورت برای هدف های بازاریابی و موفقیت یک شرکت و کمپانی تلاش کرد. اسم تجاری و یا برند از اسم، نشانه، علامت، سمبل و ترکیب این ها تشکیل شده که باعث شناسایی محصول تولیدی، وجه تمایز آن از دیگر محصولات و نیز منتقل کردن یک معنی درست و با حس زیبا به اشخاص است.

تا هنگامی که یک محصول و یا خدمت، یک ویژگی بارز و مشخصی نداشته باشد، می توان به راحتی آن را مارک و یا برند کرد و این برند را می توان به طریقی پایدار نگه داشت. از سوی دیگر قابل تذکر است که داشتن یک نشانه تجاری کاملا اختیاری است، مگر فقط در زمانی که دولت وجود برند را الزامی بداند. مدت زمان حمایت از یک نشان تجاری، ده سال است که این امکان نیز وجود دارد به تعداد دفعه های نامحدود با پرداخت مبلغی که از قبل تعیین شده است، طبق مقررات و قوانین آن را تمدید کرد. مدبران با تدبیر، اسم تجاری و یا برند را با هدف های زیادی به ثبت می رسانند.

در صورتی که نام برند شما در زبان فارسی معنایی نداشته باشد یا بخواهید آن را عوض کنید، باید به زبانی غیر از فارسی باشد و برای ثبت برند لاتین درخواست دهید.

واژگانی که ریشه زبان های فرانسوی، انگلیسی و عربی هستند در زبان فارسی مصطلح نخواهند بود. این برندهایی که این چنین کلماتی دارند، طبق قوانین مرکز مالکیت معنوی کشور؛ برند لاتین محسوب می‌شوند.

ملاک تشخیص این کلمات واژگانی معتبر که از لغت نامه دهخدا و فرهنگ سخن نشات می‌گیرند، هستند. همچنین باید گفت که بیش از ۵۰ درصد علامت تجاری شما اگر با فونت انگلیسی باشد، ثبت برند شما باید ثبت برند لاتین باشد. در واقع فونت و اندازه حروف لاتین باید از حروف فارسی کوچکتر باشند.

یکی از دلایلی که افراد ثبت برند لاتین را انتخاب می کنند، صادرات محصولات خود به کشورهای خارجی می‌باشد. این افراد نام برند، همه علائم تجاری خود و لوگو را بر اساس زبان، فرهنگ و خط کشور مقصد و مورد نظر خود طراحی می‌کنند. در ادامه به روند قانونی ثبت برند لاتین با کمک گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان می‌پردازیم.

نحوه استعلام برند لاتین

از جمله مهمترین تفاوت های ثبت برند لاتین و ثبت برند تجاری فارسی استعلام آن می‌باشد. در ثبت برند لاتین باید استعلام بین المللی انجام شود تا از تکراری نبودن برند خود اطمینان داشته باشید. پس برای این منظور باید به موافقت نامه تریپس وابسته به سازمان تجارت جهانی و یا کنوانسیون مادرید که به سازمان جهانی مالکیت معنوی وابسته است، مراجعه کنید.

نحوه ثبت برند لاتین

توجه داشته باشید ثبت برند لاتین با ثبت جهانی یکسان نبوده و شما باید از مقررات بین‌المللی استانداردها نیز پیروی کنید. افرادی که ثبت بین المللی برند انجام می‌دهند؛ باید بعد از ثبت علائم تجاری لاتین، در کشور خود نیز به ثبت برند، تحت یکی از موافقت نامه های مذکور اقدام کند. مثلاً: در پروتکل مادرید، اشخاص باید ثبت برند لاتین خود را اول در کشور مبدا تکمیل کنند.

سپس مقاصد تجاری خود را در بین کشورهای دارای عضویت انتخاب کرده و برای فعالیت در آنها درخواست ارسال کنند.

قوانین ثبت برند لاتین

قوانین ثبت برند لاتین

مرجع رسمی ثبت برند لاتین مرکز مالکیت معنوی است. این مرکز زیر نظر املاک کشور و سازمان ثبت اسناد فعالیت می‌کند و به قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران وابسته است.

دستورالعمل ها و مقررات مربوط به این حوزه از طریق سازمان اطلاع رسانی می‌شود. تمامی موسسات ثبت برند در کشور هم با نظارت این سازمان به فعالیت مشغول هستند. لازم به ذکر است که همه نام ها و اسامی کردی، عربی، ترکی و خارجی تحت همین قوانین به ثبت رسمی خواهند رسید.

ثبت برند لاتین به انجام روال قانونی ثبت یک برند تجاری و غیر فارسی و با یک یا چند نام گفته می‌شود. در آن نام و برند مورد نظر از نظر قانونی نیز به رسمیت شناخته می‌شود.

ما به شما اطمینان می دهیم که ثبت برند لاتین هیچ تاثیری در میزان عوارض و مالیات اشخاص حقوقی یا حقیقی نخواهد داشت.

نحوه ثبت برند لاتین حضوری و آنلاین

از جمله ساده ترین روش ها برای ثبت برند لاتین، استفاده از سامانه هوشمند است. اگر با این سامانه آشنایی ندارید، با کمترین هزینه و زحمت می توانید ۰ تا ۱۰۰ مراحل این کار را به کمک گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان انجام دهید.

در صورتی که بخواهید این مراحل را خودتان طی کنید، می توانید به سایت مرکز فعالیت معنوی مراجعه کنید و مراحل زیر را طی کنید.

  • در ابتدا مشخصات مالک برند لاتین را وارد کنید.
  • اطلاعات مربوط به خدمات و محصولات خود را نیز تکمیل بفرمایید.
  • مدارک لازم را برای ثبت برند لاتین آپلود کنید.
  • در آخر باید شماره اظهارنامه برند خود را برای پیگیری های بعدی یادداشت کنید.

مرحله بعد، بررسی توسط کارشناسان مرکز است. در صورتی که مدارک شما نقصی نداشته باشد، برای کپی برابر با اصل مدارک از شما درخواست می‌شود.

در ادامه گواهی چاپ آگهی اول شما در روزنامه رسمی چاپ می‌شود. بعد از انتشار آگهی و عدم وجود هیچ ادعایی در این زمینه، گواهی ثبت برند لاتین شما صادر می‌شود. اعتبار ثبت برند لاتین نیز همانند برند فارسی ۱۰ سال می‌باشد.

پیشنهاد می‌شود که برای ثبت برندلاتین، این کار را به متخصصانی باتجربه و ماهر بسپارید و گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان در این زمینه بهترین است. در ادامه به ثبت آنلاین برند لاتین می‌پردازیم.

ثبت آنلاین برند لاتین

ثبت برند آنلاین لاتین نیز به تخصص و تجربه کافی نیاز دارد و گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان بهترین راهنما برای تعیین مسیر هستند. مدارک مورد نیاز برای ثبت آنلاین برندلاتین به صورت آنلاین تکمیل و ارسال می‌شوند. باید گفت که وجود برند، لوگو و علامت برای شرکت شما یک اعتبار به حساب می‌آید. شما با داشتن یک برند می توانید تبلیغات موثرتری داشته باشید.

ثبت قانونی برند لاتین نیز امکان سوءاستفاده رقیبان را از شما نداشته و برای حفظ منافع مالی و معنوی شما این کار ضروری می‌باشد.

هزینه ثبت برند لاتین

این هزینه با توجه به نوع حقیقی یا حقوقی بودن برند، رنگی یا سیاه و سفید بودن آگهی روزنامه رسمی و طبقات تعداد محصولاتی که آن برند به آن تعلق دارد، بستگی دارد. منظور از طبقات، خدمات و کالاهایی می باشد که هر شخص حقوقی یا حقیقی برای برند لاتین خود در نظر می گیرد.

برای کسب اطلاع از هزینه ثبت برند لاتین به دلیل نوسان قیمت ارز در سال 1402 با شماره موبایل 09120420963 تماس بگیرید و یا در سایت گروه تخصصی ماهان درخواست خود را ثبت کنید. مبلغی که شرکت بهسا تجارت ماهان به شما اعلام می کند با احتساب همه هزینه ها و واریزی های قانونی و دولتی محاسبه می‌شود.

با افزایش طبقات برند، به ازای هر طبقه هزینه آن افزایش می‌یابد. دقت داشته باشید که سر هزینه ثبت برند لاتین شما در قرارداد هایی که با کشورها و سازمان های دیگر می بندید تاثیر بسزایی دارد، زیرا در ابتدای عقد قرارداد، آنها پرونده کل فعالیت شما را بررسی می‌کنند.

سخن پایانی

در خصوص برند لاتین و ثبت آن، توضیحات اولیه داده شد و پیشنهاد می‌شود برای ثبت برند خود در مرحله اول به متخصصان با تجربه مراجعه کنید.

از جمله بهترین های ثبت برند، گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان می‌باشد که به تخصصی کار کردن شما کمک شایانی می‌کنند.

سوالات متداول ثبت برند لاتین

  1. برای ثبت برند لاتین چه اقداماتی باید انجام داد؟

    بعد از فراهم کردن مدارک لازم برای ثبت قانونی برند لاتین، شما باید به مرکز مالکیت معنوی کشور مراجعه کنید.

  2. مهم‌ترین تفاوت ثبت برند لاتین و فارسی چیست؟

    علائم تجاری لاتین به صورت بین‌المللی استعلام می‌شود تا از عدم تکرار آن ها در سطح جهانی مطمئن شد. رعایت مقررات بین‌المللی استاندارد ها برای ثبت آنها نیز الزامی است.

  3. زمان لازم برای ثبت برند لاتین چقدر است؟

    تقریباً سه ماه طول می‌کشد. از زمانی که اظهارنامه را به مرکز مالکیت معنوی ارسال کنید، تا آن زمانی که گواهینامه برند لاتین را دریافت کنید این مقدار زمان طول می‌کشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *