ثبت-شرکت-در-دبی

مشاوره خدمات ثبت تخصصی

برای اطلاع از آخرین تغییرات ثبت شرکت، برند، کارت بازرگانی داخل و خارج ایران با ما در تماس باشید.

روند ثبت شرکت در دبی

حتما برایتان جالب است که بدانید ثبت شرکت در دبی چند سالی می شود که افزایش قابل چشمگیری داشته است و دلیل آن هم مزایای بسیاری زیادی است که راه اندازی کسب و کار در این کشور به همراه دارد.

امارات متحده عربی از جمله کشورهای توسعه یافته است که در طول این سال ها سرعت بالای رشد آن، فضای مناسبی برای سرمایه گذاری، مهاجرت و زندگی برای افراد زیادی از کشورهای مختلف فراهم کرده است.

اما، درباره شرایط ثبت شرکت در این کشور باید بگوییم که همچون سایر کشورهای دنیا برای ثبت شرکت در امارات قوانین مشخصی تعریف شده است. شرایط انجام این کار در کشور امارات خیلی هم سخت و دشوار نیست و متقاضیان می توانند بعد از گذراندن چند مرحله به راحتی شرکت مورد نظر خود را در این کشور به ثبت برسانند.

در ادامه مقاله امروز بیشتر در این مورد صحبت کرده ایم.

مجوز های لازم برای ثبت شرکت در دبی

در کلی ترین حالت ممکن شما دوستان عزیزی که درصدد راه اندازی و ثبت شرکت در کشور امارات می باشید، باید بدانید که برای این کار مجوزهایی که نیاز دارید به سه دسته زیر تقسیم بندی شده اند و باید با توجه به نوع کسب و کاری که می خواهید راه بیندازید این مجوزها را کسب کنید که درباره هر یک از آن ها به اختصار توضیحاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد:

  1. مجوز حرفه‌ای
  2. مجوز تجاری
  3. مجوز صنعتی

مجوز حرفه‌ای

اولین مجوز برای ثبت شرکت در کشور امارات، مجوز حرفه ای است که برای مشاغل و خدماتی استفاده می شود که نیاز به توانایی ذهنی، تحصیلات آکادمیک و یا روش‌های علمی و دقیق دارند. مانند شرکت های حقوقی و وکالتی یا شرکت های حسابداری و مشاوره ای.

مجوز تجاری

درباره مجوز دوم یعنی مجوز تجاری باید بگوییم، از این مجوز می توانید برای تجارت کالا و فروش برخی کالاها و خدمات استفاده کنید. در حقیقت با ثبت شرکت در امارات به کمک این مجوز، شما این امکان را در اختیار خواهید داشت تا طیف بسیار وسیعی از کالاهای اماراتی را به کشورهایی که مد نظرتان می باشد، وارد کنید و آن ها را به فروش برسانید یا اینکه آن کالاها را صادر کنید.

لازم است بدانید که نوع مالکیت شرکت در این روش 51% به 49% است. به‌ این صورت که کفیل شما در امارات 51% مالکیت و شما 49% مالکیت شرکت را در دست دارید.

مجوز صنعتی

این مجوز هم برای آن دسته از کسب و کارهایی استفاده می شود که در زمینه تهیه، تولید و پردازش کالا فعالیت دارند. مثل: مواد صنعتی، نفت، گاز، مواد غذایی و داروسازی.

چه شرکت هایی را می توان در دبی به ثبت رساند؟

در این بخش می خواهیم برایتان بگوییم که ثبت چه شرکت هایی در کشور امارات مجاز می باشد. از جمله شرکت هایی که مجاز به ثبت آن ها در کشور امارات می باشید، به شرح زیر می باشند:

  • شرکت مشارکت عمومی

  • شرکت مشارکت محدود

  • شرکت با مسئولیت محدود

  • شرکت سهامی عام

  • شرکت سهامی خاص

  • شرکت سهامی

  • شعبه شرکت‌های محلی

  • شعبه شرکت‌های حوزه خلیج فارس

  • شعبه شرکت‌های خارجی

  • شعبه شرکت‌ها در منطقه آزاد

  • شرکت غیر سهامی

  • هولدینگ

لازم به ذکر است که تمامی شرکت هایی که در متن بالا به آن ها اشاره کرده ایم، برای ایرانیان امکان ثبت در کشور امارات را ندارد و ایرانیان عزیز تنها مجاز به ثبت شرکت هایی همچون شرکت های سهامی و غیر سهامی و شرکت های با مسئولیت محدود در کشور امارات می باشند.

مراحل ثبت شرکت در دبی 

دقت داشته باشید که برای ثبت شرکت در امارات می بایست شرایط ثبت در این منطقه را داشته باشید. لازم است بدانید که ثبت شرکت در این کشور قوانین خاص خود را دارا می باشد و افرادی که تصمیم به انجام این کار دارند، باید متناسب با قوانین کار در این کشور اقدام به ثبت شرکت کنند.

ناگفته نماند که به جز شرکت هایی که دارای مجوز حرفه ای می باشند، مابقی شرکت ها تنها در صورتی می توانند شرکت خود را در کشور امارات به ثبت برسانند که یک یا چند نفر از اتباع این کشور که بیش از نیمی از این سرمایه گذاری را بر عهده دارند، در شرکت مشارکت داشته باشند.

مدارک لازم برای افراد واجد شرایط جهت ثبت شرکت در دبی

با توجه به موارد و مطالبی که در پاراگراف های قبلی به آن ها اشاره کرده ایم، آن دسته از افرادی که برای ثبت شرکت در امارات واجد شرایط می باشند نیاز است که جهت ثبت رسمی شرکت خود مدارکی زیر را تهیه کنند:

  1. کپی مدارک شناسایی خود و شرکای احتمالی اماراتی ( پاسپورت، کارت ملی، شناسنامه)
  2. مشخصات کامل متقاضی و شرکای او ( اهلیت، ملیت، محل سکونت و ..)
  3. ترجمه شده یکی از قبوض آب، برق و .. محل اقامت
  4. در زمان ارائه درخواست می بایست کلیه مالیات ها و هزینه های ثبت شرکت پرداخت شود.
  5. لیستی از نفرات شرکت و لیستی از پرداخت بیمه آن ها در ماه های گذشته
  6. اظهارنامه مالیاتی
  7. اظهارنامه و اساسنامه شرکت
  8. اجاره نامه معتبر یا سند ملکی مکانی که برای فعالیت در دبی در نظر گرفته اید
  9. نام و موضوع شرکت
  10. فیش هزینه های پرداختی

مزایا و معایب ثبت شرکت در دبی

ثبت کردن شرکت در دبی نیز همچون ثبت شرکت در سایر کشورهای دنیا، دارای یک سری مزیت ها و معایب می باشد که نیاز است قبل از هرگونه اقدامی برای این کار نسبت به آن ها اطلاع داشته باشید.

از جمله مزیت ها و معایب مربوط به ثبت شرکت در امارات می توانیم به موارد زیر اشاره داشته باشیم:

  • عدم نیاز به مدرک زبان.
  • عدم نیاز به مدرک تحصیلی.
  • نیازی به داشتن شرکت از قبل نداریم.
  • نیازی به داشتن کارمندی که برای او بیمه پرداخت کرده ایم نمی باشد.
  • برای ثبت شرکت محدودیت سنی نداریم.
  • می توانیم پس از ثبت شرکت برای همسر و فرزندانمان اقامت اخذ کنیم.
  • با ثبت شرکت می توانیم از امکاناتی همچون بیمه سلامت و حق تحصیل برای فرزندانمان در امارات بهره مند شویم.
  • امکان اقامتی 3ساله در امارات با امکان تمدید به مدت نامحدود.
  • با ثبت شرکت در امارات امکان جذب نیروی کار بصورت جاب آفر خارج از امارات بعد از شروع کار داریم.
  • زمان تمام پروسه ای که از مرحله اقدام تا زمانی که کار آغاز می شود، بسیار کوتاه است.

در نهایت اینکه 

در این مقاله درمورد ثبت شرکت در دبی و مراحل مختلف آن برایتان صحبت کرده و گفتم که ایرانیان عزیزی که قصد ثبت شرکت در دبی را دارید مجاز به ثبت چه شرکت هایی می باشید.

همچنین برایتان عنوان کردیم که برای انجام این کار نیاز به سه مجوز می باشد که با توجه به فعالیتی که قصد راه اندازی آن را دارید باید یکی از آن سه مجوز را در اختیار داشته باشید.

در آخر هم برایتان از مزیت ها و معایب انجام این کار در دبی صحبت کردیم. امیدواریم که موارد و مطالب عنوان شده برایتان مفید بوده باشند.

سوالات متداول مربوط به ثبت شرکت در دبی

  1. هزینه ثبت شرکت در دبی چقدر می باشد؟

    به طور کلی هزینه ای که می بایست برای ثبت کردن شرکت در دبی پرداخت کنید با توجه به معیارهای مختلف متغیر می باشد. اما در کلی ترین حالت ممکن بین 8-20 هزار دلار آمریکا می باشد.

  2. شرط سنی ثبت شرکت در دبی با مجوز تجاری چند سال می باشد؟

    شرط سنی برای راه اندازی شرکت در دبی با مجوز تجاری بین 60-18 سال می‌ باشد.

  3. شرایط ثبت شرکت در دبی برای اخذ مجوز حرفه‌ای چیست؟

    داشتن 1 کفیل در امارات، حداقل 1 نفر سرمایه گذار و داشتن مدرک تحصیلی مرتبط از جمله شرایط ثبت شرکت در دبی برای اخذ مجوز حرفه ای است.

 

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *