ثبت-شرکت-اینترنتی

مراحل و شرایط ثبت شرکت اینترنتی

امروزه سازمان ثبت شرکت ها در ایران زیرمجموعه ی اداره ی ثبت اسناد کشور قرار دارد و تمامی مسئولیت ها و وظایف ثبت شرکت اینترنتی را بر عهده گرفته است تا پلتفرمی که راه اندازی شده مراحل ثبت و تاسیس شرکت به طور اینترنتی صورت گیرد.

با توجه به اینکه گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان، یکی از مراکز مشاوره ۲۴ساعته ثبت شرکت اینترنتی در کشور می باشد، می توانید از سراسر کشور در هر زمانی که بخواهید از آن ها مشاوره تلفنی چگونگی ثبت شرکت اینترنتی را دریافت نمایید.

مزایای ثبت شرکت اینترنتی چیست؟

با ثبت شرکت خود بصورت اینترنتی در انواع سهامی و غیر سهامی، ثبت شرکت تعاونی و شرکت با مسئولیت محدود بصورت اینترنتی، می توانید باعث بهره مندی از مزایای بسیار زیادی شوید و از این مزایا در پیشرفت شرکت خود استفاده کنید.

  • قیمت تمام شده جنس و در نتیجه هزینه های شما کاهش می یابد
  • بهره مند شدن از مشاوره های تخصصی در زمینه کاری شرکت اینترنتی
  • افزایش سرعت توزیع و فروش و کاهش زمان نتیجه گیری از شرکت
  • آگاهی از مراحل و روش های موجود در بازار روز و استفاده همگانی از آن
  • درج اطلاعات خود و پیگیری توسط کارشناسان آگاه ثبت شرکت و بررسی کامل شرکت شما

مراحل ثبت شرکت اینترنتی چگونه است؟

برای ثبت شرکت اینترنتی خود پس از آماده کردن مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت باتوجه به نوع آن باید مراحل زیر را به صورت کاملا دقیق، بی عیب و نقص طی کنید:

  1. اطلاعات متقاضی جهت ثبت شرکت

در ابتدا باید نام شخصی که می خواهد شرکت را تاسیس کند یا مدیر هیات مدیره است، وارد گردد. سپس تابعیت متقاضی که ایرانی یا تابعیت غیر ایرانی است، تعیین می شود.

  1. نام و اطلاعات شخص حقوقی که در شرکت مجاز به انجام وظایف است

در این مرحله شما مجاز هستید 5 نام شرکت را به ترتیب اولویت مورد نظر خود در سامانه ثبت شرکت اینترنتی جهت ثبت آن وارد کنید. نام پیشنهادی، باید قبلا در هیچ شرکتی ثبت نشده باشد و کاملا منحصر به فرد باشد.

  1. مدتی که شرکت می خواهد فعالیت کند، موضوع و حوزه فعالیت آن

در این مرحله باید موضوع شرکت مشخص شود. همچنین مدت زمانی که شرکت می خواهد فعالیت کند نیز باید در هنگام ثبت کاملا معلوم و مشخص شود، زیرا بسیار مهم است که شرکت تا چه زمانی فعالیت کند و پس از چه زمانی قرارداد خود را تمدید یا فسخ کند.

همچنین مشخص کردن موضوع شرکت و حوزه فعالیت آن برای اجرای اصولی قوانین مربوط به آن حوزه بسیار مهم است. در نتیجه بهتر است که به صورت شفاف موضوع مورد فعالیت شرکت خود را انتخاب کنید و شرح دهید.

  1. آدرس دفتر مرکزی برای شرکت

در مرحله چهارم برای ثبت شرکت اینترنتی باید آدرس دفتر مرکزی شرکت، کدپستی و شماره تلفن دفتر مرکزی به صورت دقیق و کامل نوشته شود. لازم به ذکر است که تمام مدارک از طرف سازمان ثبت شرکت ها به آدرسی که فرستادید، ارسال خواهد شد.

  1. سرمایه ای که برای شرکت نیاز است

در این مرحله از ثبت شرکت به صورت اینترنتی مقدار سرمایه اولیه تعیین می‌شود. سرمایه از مهمترین عوامل در تجارت بوده و بزرگ ترین وسیله برای جلب منفعت آن شرکت می باشد. در واقع اهمیت شرکت‌های تجاری را از سرمایه ای که برای آن گذاشته می‌شود، می‌توان درک کرد. برای سرمایه حداکثری تعیین شده، شریک ها به هر مقدار که بتوانند، ممکن است سرمایه را زیاد کنند. توجه داشته باشید که در قانون تجارت، حداقل میزان سرمایه را مشخص می کنند.

  1. تعداد نفرات شرکت

منظور از تعداد نفرات شرکت، افرادی هستند که در آن شرکت یا موسسه دارای سمت و شغلی می باشند. این مرحله مشخصات کامل شناسنامه‌ای، آدرس و شماره تماس دقیق اشخاص در شرکت قید می شود. در صورتی که تعداد شریک ها در آن شرکت بیشتر از ۱۵۰ نفر باشند، حتماً باید لیستی که در این قسمت گذاشته شده است را پر کنند.

  1. سهم یا سرمایه ای که هر شخص گذاشته است

در این مرحله با انتخاب نام هر یک از اعضای آن شرکت مشخص می شود که این فرد چه مقدار سهام گذاشته است.

  1. سمت و ارتباطی که اشخاص دارند

در این قسمت منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر مشخص بودن وکیل، موکل و قیم قانونی در شرکت بوده که در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت می باشد. در این قسمت باید مدیرعامل یا رئیس هیات مدیره مشخص شود. در ضمن افراد آن شرکت می توانند با توجه به جلسه ای که در شرکت گذاشته می شود، قسمت های دیگری را انتخاب کنند.

  1. معرفی کردن شعب شرکت ها

اگر تصمیم گرفته‌اید برای شرکت خود شعبه ای انتخاب کنید، اطلاعات مربوط به خود را باید در این قسمت درج کنید. اما اگر در حال حاضر قصد ثبت شعبه را ندارید، می توانید معرفی شعبه ها را به زمان دیگری واگذار کنید و گزینه مربوط به نداشتن شعبه را انتخاب کنید.

  1. روزنامه

 در این مرحله باید اطلاعات سال مالی شرکت شامل روز شروع سال مالی و ماه شروع سال مالی وارد شود. در نتیجه در این قسمت اطلاعات روزنامه شرکت با انتخاب از فهرست روزنامه شرکت مشخص می شود.

  1. تقاضای اظهارنامه برای ثبت شرکت اینترنتی

 در این قسمت صورت جلسه موسس و یا موسسین شرکت نوشته می شود. بعد از آن اطلاعات متن اظهارنامه یا تقاضانامه را در رسانه تایپ کرده و یا از متن آماده ای که وجود دارد، استفاده می کنند.

سخن پایانی

گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان در نظر دارد برای افرادی که تصمیم به ثبت شرکت اینترنتی دارند، کمک قابل توجهی کرده و سعی کنند این افراد را از مشکلاتی که پیش پای آنها وجود دارد، باز دارد.

کسی که می‌خواهد شرکتی را تاسیس کند، باید به ترتیب تمام این مراحل را گذرانده تا موفق به ثبت شرکت شود. در مرحله آخر باید تمام مدارک و اسنادی که متقاضی باید ارائه نماید، نشان داده شود. متقاضی باید این مدارک را مطالعه کرده و نسبت به آماده کردن و آپلود آنها اقدام کند و بعد روی کلمه تایید کلیک کند. 

سوالات متداول ثبت شرکت اینترنتی

  • منظور از تعداد نفرات شرکت چیست؟

افرادی هستند که در آن شرکت یا موسسه دارای سمت و شغلی می باشند.

  • از مهمترین عوامل در تجارت چه چیزی است؟

سرمایه بزرگ ترین وسیله برای جلب منفعت آن شرکت می باشد. در واقع اهمیت شرکت‌های تجاری را از سرمایه ای که برای آن گذاشته می‌شود می‌توان درک کرد. 

  • در ثبت شرکت اینترنتی منظور از ارتباط اشخاص با یکدیگر چیست؟

مشخص بودن وکیل، موکل و قیم قانونی در شرکت بوده که در ارتباط با شرکا و اعضای شرکت می باشد.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *