ثبت-برند-در-کیش

شرایط ثبت برند در کیش و مناطق آژاد

جزیره زیبای کیش در استان هرمزگان به عنوان یکی از هفت مناطق آزاد تجاری و اقتصادی در کشور عزیزمان ایران می باشد. پس از اینکه این جزیره به عنوان یکی از مناطق آزاد تجاری در نظر گرفته شد بسیاری از بازرگانان و تاجران تصمیم به مهاجرت و رفت و آمد به آنجا را گرفتند. امروزه بسیاری از ساکنین جزیره کیش با وارد کردن اجناس خارجی و فروش آن با نازل ترین قیمت باعث تشویق مردم برای رفتن به این جزیره کرده اند که باعث رونق اقتصادی کیش شده است.

در طی چند سال اخیر، با توجه به رشد بسیار گسترده کسب و کار در کیش، خصوصا مشاغل خانگی و اینترنتی، تقاضای افراد برای ثبت برند و نام تجاری کسب و کارشان بسیار بیشتر شده است. ثبت برند و نام تجاری در کیش نیازمند طی مراحل و ارائه مدارکی است که در این مقاله به صورت کامل برای شما شرح خواهیم داد. اگر شما هم می خواهید برند و نام تجاری تان را در کیش ثبت کنید و به دنبال چگونگی آن هستید، در این مقاله با ما همراه باشید.

هدف اصلی ثبت برند در کیش

در واقع برند نماد یا نامی است که به وسیله آن خدمات و کالاهای ارائه شده را از دیگر کالاهای مشابه که توسط فرد یا افراد حقیقی و حقوقی دیگر ارائه شده است، متمایز می کند.

ثبت برند و نام تجاری علاوه بر متمایز کردن تولیدات و خدمات گوناگون، از ارائه خدمات کاملا مشابه برند شما یا به عبارتی تقلید و کپی برداری از محصولات شما جلوگیری می کند. در غیر این صورت این امکان را برای شما فراهم می کند که از شخص حقیقی و حقوقی تقلید کننده شکایت کنید.

هدف دیگر از ثبت برند، جذب آسان تر مخاطب است. به گونه ای که در تبلیغات از این نام و برند استفاده شود. همچنین بر روی محصولاتتان نیز درج شود. در نتیجه همیشه در ذهن افراد خواهید ماند و می توانید به راحتی مخاطبان جدید بیابید.

مراحل ثبت برند و نام تجاری در کیش

قبل از آنکه مراحل اصلی فرآیند ثبت نام تجاری و برند را شروع کنید، بهتر از تمام جزئیات آن مانند هزینه ثبت برند، مدت زمان مورد نیاز برای ثبت برند، مدارک ضروری و دیگر اطلاعاتی از این قبیل آگاه باشید. به همین منظور می توانید از کارشناسان و مشاوران گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان به صورت رایگان راهنمایی بگیرید.

همچنین بهتر است قبل از شروع این فرآیند، لوگو و نام مناسبی انتخاب کنید. زیرا اهمیت بسیاری در جذب مخاطب و همچنین به خاطر سپردن برندتان دارد. در ادامه تمام مراحل را با هم بررسی می کنیم.

 ثبت برند و نام تجاری در کیش چه مراحلی دارد؟

.       قبل از ثبت، استعلام برند را در دستور کار قرار دهید!

باید مطمئن شوید که هیچ برند دیگری عین یا شبیه برند شما قبلا ثبت نشده باشد. در غیر این صورت درخواست شما مبنی بر ثبت برند در کیش رد می شود. به همین دلیل استعلام برند از قبل ضروری است و بسیار در زمان و هزینه های شما صرفه جویی می کند.

  • تهیه و آماده کردن تمام مدارک لازم ثبت برند در کیش

باید تمامی مدارک را که در ادامه برای شما خواهیم آورد، به صورت کامل و منظم از قبل آماده کنید. دقت کنید که این مدارک در هیچ قسمتی نقص و کاستی نداشته باشند. همچنین از تمیز، سالم و خوانا بودن آن ها پیش از ارائه مدارک نیز مطمئن شوید.

  • در سامانه مرکز مالکیت معنوی ثبت نام کنید.

پس از آنکه وارد این سامانه شدید و ثبت نام کردید، بعد از تایید حساب کاربری خود، اکنون می توانید وارد مرحله بعدی شوید و اظهارنامه برند خود را ثبت کنید.

  • تنظیم و ثبت اظهارنامه برند تجاری به طور صحیح

اکنون در سامانه مرکز مالکیت معنوی در قسمت ثبت اظهارنامه علامت تجاری، اقدام به بارگذاری مدارک خواسته شده کنید. این مدارک شامل موارد زیر هستند:

  • کپی شناسنامه شخص یا اشخاص متقاضی
  • کپی کارت ملی متقاضی یا متقاضیان
  • مجوز فعالیت
  • تصویر نمونه برند در سایز 6*6
  • اگر قصد ثبت برند لاتین را دارید، نیازمند کارت بازرگانی نیز هستید.

  مراحل درخواست ثبت برند در کیش

مراحل درخواست ثبت برند در کیش

پس از بارگذاری موارد خواسته شده و همچنین پرداخت هزینه ثبت اظهارنامه و بعد از اینکه مجوز ارائه شده در سامانه تائید شده باشد، باید به یکی از دفتر اسناد رسمی مراجعه و تمام اطلاعات و مدارک  وارد شده را تایید نماید.

اکنون نام کاربری و رمز عبوری که توسط سامانه به شما ارائه می شود، جهت پیگیری های بعدی و اطلاع از نوبت و اقدامات بعدی شما می باشد. پس به خوبی از آن نگهداری کنید.

  • بررسی اظهارنامه برند شما به دست کارشناسان اداره علامت

در این مرحله اظهارنامه شما به وسیله سه کارشناس و در انتها توسط رئیس اداره علامت مورد بررسی دقیق قرار می گیرد. در صورتی که مدارک شما کاملا بدون نقص و ایراد باشد و هیچ مشکلی نداشته باشد، به وسیله پیامک به شما اطلاع می دهند که ثبت برند شما بلامانع می باشد.

  • پرداخت هزینه روزنامه رسمی در نوبت اول و دوم

پس از تایید اظهارنامه شما توسط اداره علامت، شما باید هزینه تقاضای ثبت علامت تجاری خود را پرداخت کنید. تا در روزنامه رسمی به چاپ برسد. و پس از گذشت 30 روز، در صورتی که شخص ثالثی به آن شکایت نکند، می توانید هزینه نوبت دوم را پرداخت کنید.

  • دریافت سند برند با اعتبار 10 ساله

این آخرین مرحله از ثبت برند و نام تجاری خواهد بود. با مراجعه به اداره علامت می توانید این سند را با اعتبار 10 ساله دریافت کنید و از مزایای ثبت برند به صورت کامل برخوردار شوید.

مدارک مورد نیاز برای ثبت برند

شخص یا اشخاصی که می خواهند برند خود را ثبت کنند، می توانند حقیقی یا حقوقی باشند. مدارک مورد نیاز برای این دو گروه تفاوت هایی دارد که در ادامه به بررسی هر دو گروه می پردازیم.

مدارک مورد نیاز شخص حقیقی در کیش:

  1. کپی شناسنامه و کارت ملی شخص یا اشخاص ( کپی برابر اصل )
  2. کپی برابر اصل مجوز فعالیت ( هر گونه فعالیتی که به وسیله نهادهای دولتی و نظارتی صادر شده است. )
  3. اطلاعات شخصی مانند آدرس، ایمیل، تلفن تماس و … مربوط به متقاضی یا متقاضیان. شماره تلفن باید حتما به نام متقاضی یا متقاضیان ثبت برند باشد.
  4. اگر برند شما لاتین باشد، کپی برابر اصل کارت بازرگانی نیز مورد نیاز است.

مدارک مورد نیاز شخص حقوقی در کیش:

  1. کپی برابر اصل شناسنامه و کارت ملی افراد دارای حق امضا در شرکت
  2. کپی برابر اصل مجوز فعالیت که توسط نهادهای نظارتی دولتی صادر شده باشد
  3. اطلاعات دقیق شمال کدپستی، تلفن ثابت و همراه، آدرس و آدرس ایمیل صاحبان امضا در شرکت
  4. اگر برند لاتین باشد به کپی برابر اصل کارت بازرگانی نیز نیاز است
  5. کپی روزنامه رسمی ثبت شرکت
  6. در صورت داشتن تغییرات، کپی آخرین روزنامه رسمی ثبت تغییرات شرکت

در صورتی که مالکان برند تجاری بیش از یک شخص حقیقی یا حقوقی باشند، باید مشخص شود که هر شخص مالک چند درصد از برند می باشد.

کلام آخر

با توجه به اینکه در صورت رد شدن اظهارنامه ثبت برند توسط کارشناسان، اقدام های بعدی برای ثبت با سختگیری های بیشتری مواجه می شود، بهتر است حتما پیش از اقدام برای ثبت اظهارنامه از کارشناسان خبره و مجرب مشاوره بگیرید. به بیان دیگر از درخواست شما رد شود، به عنوان سابقه منفی برای برند شما ثبت می شود و اعتبار آن را پایین می آورد. گروه تخصصی ثبت شرکت ماهان با سابقه ای درخشان آماده انجام فرآیند ثبت برند و نام تجاری شما با کمترین ریسک به صورت صفر تا صد می باشد.

سوالات متداول ثبت برند در کیش

   1. ثبت برند چه اهمیتی دارد؟

مهمترین اهمیت ثبت برند، جلوگیری از فعالیت افرادی است که از خدمات یا محصولات شما تقلید می کنند و در واقع زحمات شما را نادیده می گیرند. با ثبت برند از تمامی محصولات و فعالیت های مربوط به آن محافظت می کنید و اعتبار برند خود را افزایش می دهید.

   2. مراحل ثبت برند تجاری کدامند؟

برای ثبت برند تجاری تان باید مراحلی را طی کنید و مدارکی را ارائه دهید. پیش از این در این مقاله تمامی مراحل و مدارک مورد نیاز را به صورت کامل و روان برای شما آورده ایم.

   3. چگونه خودمان برند تجاری را ثبت کنیم؟

اگر شما هم کسب و کاری دارید و می خواهید برندتان را ثبت کنید، توسط سامانه مرکز مالکیت معنوی می توانید اقدام به ثبت آن کنید. در این مقاله روش ثبت اظهارنامه در این سامانه توضیح داده شده است.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *