مدارک-لازم-برای-ثبت-شرکت-با-مسئولیت-محدود

مدارک لازم برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود

همانطور که می دانید برای ثبت انواع شرکت، نیاز به یک سری اسناد و مدارک می باشد که باید قبل از هر اقدامی جهت تاسیس و ثبت شرکت آن ها را تهیه کنید. قطعا که برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود هم نیاز به یک سری مدارک می باشد که به شرح زیر می باشند:

  • کپی شناسنامه و کارت ملی برای تمامی اعضای شرکت.
  • شماره تلفن همراه که به نام اعضا باشد.
  • داشتن یک آدرس با یک کد پستی جهت محل شرکت.
  • سرمایه شرکت، که میزان سرمایه اولیه شرکت می باشد.
  • موضوع فعالیت شرکت.
  • درصد سهام اعضای شرکت.
  • سمت اعضای شرکت.
  • وضعیت حق امضای اعضای شرکت.

مراحل ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران

تا به اینجای کار متوجه شدید که قوانین ثبت شرکت با مسئولیت محدود چه مواردی بود و به چه مدارکی نیاز دارید. حال می خواهیم برایتان از مراحلی که باید در جهت ثبت این شرکت پشت سر بگذارید، بیشتر بگوییم. اولین قدمی که باید برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود بردارید این است که دو نسخه شرکت نامه را به همراه دو برگ تقاضا و دو نسخه اساس نامه با دقت تکمیل کنید.

به خاطر داشته باشید که نامی که برای شرکت خود انتخاب می کنید، باید مطابق با فرهنگ ایرانی باشد و اصلا نباید تکراری بوده یا قبلا در جایی به ثبت رسیده باشد. بعد از پشت سر گذاشتن مراحل قبلی، باید برای تکمیل و ارائه مدارک مورد نیاز به پذیرش اداره ثبت شرکت ها مراجعه کنید و رسید از آن ها دریافت کنید.

ناگفته نماند که مراجعه کردن به واحد اعلام نتایج اداره ثبت شرکت ها، باید در تاریخی که برای شما مشخص شده است، انجام شود. چنانچه مدارکی که ارائه داده اید، به هر دلیلی مشکل و نقصی داشته باشند، کتبا به شما اعلام خواهد شد تا برای رفع نواقص مدارک خود، اقدام کنید. در مرحله بعدی نوبت به امضای آگهی می رسد که در این مرحله، شخص شما یعنی فرد متقاضی به قسمت دبیرخانه رفته تا آگهی را در دفتر اندیکاتور اداره ثبت شرکت ها به ثبت برساند. مرحله آخر این است که یک نسخه آگهی را به واحد روابط عمومی برده و نسخه دیگر را به دفتر شرکت سهام روزنامه جمهوری اسلامی ایران تحویل می دهید.

بازرس در شرکت های مسئولیت محدود

انتخاب یک نفر به عنوان بازرس در شرکت های سهامی خاص اجباری بوده اما این در حالی است که انتخاب بازرس در شرکت ها با مسئولیت محدود اختیاری می باشد، به این معنی که در شرکت با مسئولیت محدود دو نفر می توانند فعالیت داشته باشند و دیگر نیازی به بازرس نخواهد بود. در شرکت با مسئولیت محدود تعداد شرکایی که می توانند در شرکت سمت داشته باشند، حداقل دو نفر خواهد بود اما در شرکت سهامی خاص حداقل سه نفر برای راه اندازی شرکت نیاز است.

تقویم سهم شرکا در شرکت با مسئولیت محدود توسط شرکا صورت خواهد گرفت، اما همین تقویم غیر نقدی آورده در شرکت سهامی خاص توسط کارشناسان بخصوص کارشناسان رسمی در دادگستری مشخص می گردد.

در رابطه با انتخاب روزنامه کثیر الانتشار برای دعوت کردن از افراد برای شراکت باید چنین عنوان کرد که این آگهی زدن در روزنامه برای شرکت با مسئولیت محدود اختیاری می باشد، در حالی که برای شرکت سهامی خاص اجباری می باشد. مدیرانی که به عنوان مدیر عامل در شرکت های سهامی خاص انتخاب می شوند موظف به ارائه ی وثیقه و انجام تعهدات در اساس نامه ی شرکت می باشند، اما این در حالی است که مدیران شرکت با مسئولیت محدود که می تواند از شرکا یا افرادی باشد که در بیرون از حوزه ی شرکت قرار دارد می تواند به صورت موظف شده یا بدون انجام تعهد وظیفه ی خود را انجام دهد.

در رابطه با افزایش دادن سرمایه باید به این نکته اشاره کرد که در هر دو شرکت ها افزایش دادن سرمایه می تواند اختیاری باشد که این مورد بسته به نظر اعضای هیات مدیره خواهد بود.

سود دریافتی در شرکت مسئولیت محدود

میزان سود دریافتی در شرکت سهامی خاص با توجه به تعداد سهام در آن مشخص می شود اما در شرکت با مسئولیت محدود نسبت به سرمایه ی افرادی که به عنوان شریک فعالیت می کنند مشخص می شود و حتی می توان در اساس نامه این موضوع را به صورت دقیق بیان کرد. میزان و حق رای در شرکت های سهامی خاص بسته به تعداد سهام خواهد بود، اما در شرکت با مسئولیت محدود با توجه به سرمایه مشخص می گردد.

برای اینکه بتوان احراز در حد نصاب رسیدن در مجامع عمومی را مشخص کرد، این کار شرکت سهامی خاص به صورت ساده تر انجام می شود در حالی که این کار در شرکت با مسئولیت محدود پیچیده تر انجام می شود. سرمایه ای که در شرکت های سهامی خاص قرار دارد مربوط به میزان مبلغی است که به عنوان سهام در نظر گرفته اند اما در شرکت با مسئولیت محدود کاملا این کار متفاوت خواهد بود و شرکت ها مسئولیت تعهدات خود را دارند.

شرکت های هواپیمایی چگونه به عنوان شرکت با مسئولیت محدود احداث می شوند؟

یکی از شرکت های پر سودی که می توان راه اندازی کرد شرکت های هواپپیمایی می باشد. از آنجایی که در این نوع از شرکت ها این امکان وجود خواهد داشت تا حداقل دو نفر برای انجام کار ها فعالیت کنند بنابراین تاسیس شرکت های هواپیمایی به عنوان شرکت با مسئولیت محدود بسیار به صرفه می باشد، از آنجایی هم که درآمد این گونه از شرکت ها بالا می باشد در نتیجه میزان سودی که هریک از شرکا می توانند برداشت کنند مشخص می باشد. بنابراین می توان برای تاسیس این نوع از شرکت ها به عنوان شرکت با مسئولیت محدود اقدام کرده و همچنین شما می توانید با انجام این کار صاحب یک کسب و کار شوید.

چه افرادی می توانند برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنند؟

در رابطه با این موضوع که چه کسانی می توانند برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنند باید عنوان کرد که تمام افراد حقیقی و حقوقی با ارائه ی مدارک و داشتن شرایط لازم می توانند برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود اقدام کنند اما در رابطه با ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید به این نکته توجه کرد که تمام افراد که دارای سابقه و سوپیشینه هم هستند می توانند برای ثبت شرکت نیز اقدام کنند اما با این تفاوت که نمی توانند مدیرعامل و عضو هیات مدیره شوند فقط می توانند سهام دار شرکت باشند.

افرادی هم که مقیم ایران نیستند هم می توانند با ارائه ی پاسپورت و دریافت کردن کد ثبت شرکت برای تاسیس این گونه از شرکت ها اقدام کنند. همچنین اشخاص حقوقی نیز برای ثبت این شرکت ها باید تمام مدارک اعم از مدارک هویتی اشخاص و مدارک شرکت را برای ثبت کردن شرکت باید ارائه کنند.

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *